2023 ENTEGRE FAALİYET RAPORU
Logo
Tedarikçi İlişkileri Yönetimi

Ziraat Bankası, iş ortağı olarak tedarikçileriyle ilişkilerini karşılıklı saygı, sorumluluk ve adil paylaşım temelinde geliştirmekte, tedarikçilerinin başarısını, tamamladığı projelerle desteklemektedir.
Ziraat Bankası, tedarik yönetimi süreçlerinde Ziraat Teknoloji bünyesinde geliştirilen Kurumsal Gider Yönetimi modülünü kullanmaktadır. Banka, tedarikçilerini belirlerken her bir ihtiyacın niteliğini göz önünde bulundurarak uygun olan tedarikçileri seçmekte ve tedarikçi havuzuna eklemektedir.

Tedarikçi seçiminde, aşağıda belirtilen kriterler dikkate alınmaktadır:

Ziraat Bankası, iş ilişkisine girdiği tedarikçileri, yerinde gözlem yapmak ve verilen bilgilerin doğru olup olmadığını kontrol etmek üzere zaman zaman saha ziyaretleriyle denetlemektedir.

Banka, tedarikçilerini bir yıllık periyotlarda değerlendirmekte, ihtiyaç duyması halinde veya özellik arz eden işlemlerde bu süreyi değiştirilebilmektedir. Yapılan değerlendirmede, tedarikçinin edimlerini yerine getirip getirmediği, teslimat süresi, ürün veya hizmetinin kalitesi gibi hususlar dikkate alınmaktadır.

Ziraat Bankası, gerekli olduğunda düzenlediği toplantılarda tedarikçilerle görüşmekte, düzenli veya düzensiz denetimler gerçekleştirmektedir. Söz konusu denetimlerde bağımsız denetim kuruluşları da kullanılabilmektedir.

2023 yılında Tedarikçi İlişkileri Yönetimi süreçlerinde yapılan iyileştirmelere aşağıda yer verilmiştir:

up
down