2023 ENTEGRE FAALİYET RAPORU
Logo
160. Yılımızda... Stratejilerimizle Geleceğe

160 yıldır bankacılık sektöründe değişimin öncüsü ve lideri olan Ziraat Bankası; kurumsal politikalarını, stratejilerini ve hedeflerini, yarınların ihtiyaçlarını da kapsayacak bir biçimde şekillendirmektedir.

İSTİKRARLI BÜYÜME

Selektif kredi politikası ve kaynakların etkin kullanımı ile sektörde öncü olmayı sürdürmek
Bilançosunu giderek daha yüksek oranda müşteri odaklı bir yapıya dönüştüren Ziraat Bankası, etkili kredi süreçleri ile kredi kalitesini proaktif bir biçimde yönetmekte, etkin kaynak kullanımını ve maliyet kontrolünü her zaman ön planda tutmaktadır.

Banka, selektif kredi politikası çerçevesinde tarım, imalat, ihracat, enerji yatırımı ve teknoloji sektörlerinin finansmanına optimum kaynak maliyeti ile devam etmektedir. Büyümeyi sürdürülebilir kârlılıkla desteklemeye önem veren Ziraat Bankası’nın 2023 yılı özkaynak kârlılığı %34,5, aktif kârlılığı ise %3,0 olmuştur.

Ziraat Bankası, 2023 yılında Türkiye’de bir banka tarafından tek seferde sağlanan en büyük sürdürülebilirlik temalı sendikasyon kredisi teminini gerçekleştirmiştir.
Sorumlu bankacılık anlayışı ile Türkiye’de sürdürülebilir kalkınma konusunda önemli bir misyon yerine getiren Ziraat Bankası; 418 milyonu ABD doları, 784 milyonu Avro olmak üzere toplam 1,3 milyar ABD doları büyüklüğünde ve 367 gün vadeli kredi temin etmiştir.

25 ülkeden 52 bankanın katılımının sağlandığı bu kredi; Banka’nın uluslararası piyasalardan sendikasyon yöntemi ile sağladığı onuncu borçlanma işlemi ve ikinci sürdürülebilirlik temalı sendikasyon kredisi olma özelliğini taşımaktadır.

Ziraat Bankası, sağladığı finansman olanaklarıyla ekonominin tüm kesimlerini desteklemektedir.
Ziraat Bankası’nın öncelikli alan olarak nitelendirdiği tarım sektöründeki stratejisini “Tarım Ekosisteminin Finansmanı” oluşturmaktadır. Bu strateji; “çözüm odaklılık”, “güçlü iletişim”, “sürdürülebilir finansman” ve “ulaşılabilir finansman” olarak dört ana başlık üzerine inşa edilmiştir. Bu çerçevede katma değerli üretim, ölçek ekonomisi, kooperatif bankacılığı, teknoloji yoğun tarım, tarımda sanayi entegrasyonu, çevreye duyarlı krediler, kadın ve gençlere özel uygulamalar, Banka’nın ana hedefleri olarak belirlenmiştir.

 Bu kapsamda 2023 yılında yürütülen çalışmaların detaylarına raporun 2023 Gelişmeleri bölümünden ulaşılabilir.

GELECEĞİN İŞ MODELİ

İleri teknoloji odaklı çözüm önerileri sunmak üzere iş modelimizin sürekli geliştirilmesi
Ziraat Bankası, iş modelini dijital dünyanın gereksinimlerine uygun olarak sürekli yenilemekte ve geliştirmektedir.

Banka, ödeme sistemleri alanındaki hizmetlerini daha da ileriye taşımak üzere kendi ödeme şirketini kurma yönünde çalışmalar yürütmektedir. Bu kapsamda kuruluş hazırlıkları tamamlanan Ziraat Finansal Teknolojiler Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş.’nin (ZiraatPay) faaliyetlerine yakın zamanda başlaması beklenmektedir.

Diğer taraftan; BDDK’dan kuruluş izni alınan ve ülkemizde bir finans grubu sahipliğinde kurulan ilk dijital banka olan Ziraat Dinamik Banka A.Ş. için faaliyet izni alınmasına yönelik süreç devam etmektedir.

Ziraat Bankası dijitalleşmeyi, tüm bankacılık sürecinin ekosistem mantığı ile dijitalden yürütülmesi amacıyla bir bütün olarak ele almaktadır. Bu doğrultuda, Banka’nın Dijital Şube hizmet modeli olarak 2022 yılında devreye alınan Ziraat Süper Şube, bireysel müşterilerin şubeye gitmeden dijital kanallardan bankacılık hizmetlerinden faydalanmalarını sağlayarak en iyi müşteri deneyimini sunmayı hedeflemektedir. Ziraat Süper Şube, 2023 yıl sonu itibarıyla 750 bin müşteriye ulaşmıştır.

Ziraat Bankası, müşterilerine en iyi dijital deneyimi sunmak üzere çalışmalarına aralıksız devam etmektedir.
Ziraat Yatırım fonksiyonları, Ziraat Mobil üzerinden müşterilerin kullanıma açılmıştır. ZBorsa uygulamasında yapılabilen yatırım işlemleri Ziraat Mobil’e de entegre edilmiş, müşterilerin yatırımlarını kolayca yönetebilmelerine olanak yaratılmıştır.

Bireysel müşterilere ilaveten firmaların da Ziraat Mobil’de yer alan “Ziraat’li Olmak İstiyorum” menüsünden uzaktan müşteri edinimi sürecine başlanmıştır. Tüzel kişiler ve şahıs firmalarının şubeye gitmeden dijital kanallar üzerinden Ziraat Bankası müşterisi olabilmesi sağlanmıştır. Ülkemizde bu uygulamayı ilk devreye alan bankalardan biri olarak Ziraat Bankası, tüzel müşterilerin dijital kanallardan kazanımı konusunda da sektöre liderlik etmiştir.

Dijital kanallardan sunulan işlemlerin güvenli bir şekilde gerçekleştirilmesi amacıyla müşterilerin finansal işlem limitlerini, yeni kimlik kartı NFC özelliği ile belirlenen limitler dâhilinde güvenli bir şekilde artırabilmesi sağlanmıştır.

İnternet Şubesi ve Ziraat Mobil’de yer alan Sanal Asistan üzerinden canlı cevap müşteri temsilcisine bağlanarak yazılı görüşme yapılabilmesi imkânı sunulmuştur.

Ziraat Bankası, müşteri deneyimini iyileştirmeye yönelik çalışmalarında veri analitiğini etkin kullanarak müşterilerinin ihtiyaçlarını proaktif şekilde tespit etmekte ve çözümlerini müşteri segmentlerine göre ayrıştırmaktadır. 2023 yılında yürütülen Dijital Analitik ve Bireysel Analitik projeleri kapsamında “doğru” müşteri adaylarına “doğru” kanaldan “doğru” zamanda “doğru” önerilerin sunulması ve müşteri odaklı kampanyaların geliştirilmesi sağlanmıştır.

Ziraat Bankası’nın tüm süreçlerinde analitik bakış açısının ve veriye dayalı süreçlerin artırılması, analitik platformların yeni ihtiyaçları da karşılayacak şekilde modernizasyonu ve standardizasyonu çalışmaları devam etmektedir.

GELİŞMİŞ TEKNOLOJİK ALTYAPILAR

Bankacılık yaşam döngüsünün bütün aşamalarında uygulanan esnek yazılım geliştirme ve yüksek bilgi güvenliği süreçleri ile teknolojik altyapının sürekli güçlendirilmesi
Ziraat Finans Grubu (ZFG) bünyesinde, haftanın yedi günü ve kesintisiz olarak banka sistemleri ve alarm mekanizmalarını inceleyen, açıklık ya da zafiyet taraması yapan ve siber tehditlere karşı istihbarat toplayıp müdahale eden Siber Güvenlik Merkezi yapılanması oluşturulmuştur.

 Siber Güvenlik Merkezi bünyesinde çalışan sistemlerin detaylarına raporun 2023 Gelişmeleri bölümünden ulaşılabilir.

Ziraat Bankası, kullanıcı davranışlarını öğrenebilen yapay zekâ kullanımı ve makine öğrenimi ile birlikte anomalilerin belirlenerek zafiyetlerin tespitine yönelik kabiliyetlerini geliştirmektedir.

Tüm şubelerde yazılım tabanlı network altyapısına (SDWAN) geçilmiştir. Bu sayede fiziksel cihaz konfigürasyonlarının merkezileştirilerek saha operasyonlarının azaltılması sağlanmıştır.

Ziraat Bankası’nın tüm süreçlerinde analitik bakış açısının ve veriye dayalı süreçlerin artırılması, analitik platformların yeni ihtiyaçları da karşılayacak şekilde modernizasyonu ve standardizasyonu çalışmaları devam etmektedir.

Yüksek miktarda işlemin yapıldığı sistemlerde kullanıcıların belirli kurallarla tespit edemeyecekleri, potansiyel risk/farklılık içeren işlemlerin tespiti amacı ile makine öğrenimi algoritmalarını da kullanarak anomali tespit çalışmalarına başlanmış ve merkezi kontrol sistemlerinin etkinliği artırılmıştır.   

VERİMLİ VE YALIN SÜREÇLER

İş süreçlerinin en son teknolojilerle entegre edilerek sürekli geliştirilmesi
Mükemmel müşteri deneyiminin sağlanması hedefiyle iş süreçlerini en son teknolojilerle entegre ederek sürekli geliştiren Ziraat Bankası, Genel Müdürlük ve şube operasyonel süreçlerinin geliştirilmesine ve otomasyonuna yönelik çalışmalara, 2023 yılında da hız kesmeden devam etmiştir.

2023 yılı faaliyet döneminde toplam 258 milyonun üzerinde işlem OPİM aracılığıyla yapılmış, şubelerdeki operasyonel yoğunluk azaltılarak çalışan verimliliği desteklenmiştir.

Kamulaştırma işlemlerinin merkeze alınması projesi kapsamında, hâlihazırda şubelerde gerçekleştirilen kamulaştırma işlemlerine ilişkin operasyonel süreçler OPİM bünyesine alınarak şubelerin operasyonel yoğunluğu azaltılmıştır.

Robotik süreç otomasyon uygulamalarında yapılan geliştirme çalışmalarında toplam süreç sayısı 85 olmuştur.

2023 yılında Ziraat Bankası’nın İnternet Şubesi ve Mobil Bankacılık uygulamaları üzerinden müşteriler tarafından Dış Ticaret menülerinin kullanımı sonucunda; yabancı para transferleri, peşin ve mal mukabili ithalat transferleri, İBKB düzenleme, İBKB izleme, dış ticaret dosyaları sorgulama-izleme, Swift GPI ile transferlerin takibi konularında 200 binden fazla işlem gerçekleştirilmiştir. Bu sayede şubelerin işlem yoğunluğu azaltılmış ve dış ticarette dijital müşteri deneyimi geliştirilmiştir.

Ziraat Bankası, kurumlarla gerçekleştirdiği sistemsel entegrasyonlarla iş süreçlerini verimli hale getirmektedir.
2023 yılında gerçekleştirilen bazı sistemsel entegrasyonların başlıklarına aşağıda yer verilmektedir:

Mobil uygulamalar ve Kurum İçi Sanal Asistan “Bilge”, Ziraat Bankası çalışanlarının hayatını kolaylaştırmaktadır.
ZFG Mobil platformu, çalışanlarının günlük bankacılık işlemlerini kolaylaştırmakta, Grubun kurumsal uygulamalarına ve bilgilerine 7/24 anında erişimlerini sağlamaktadır.

2023 yılında da geliştirme çalışmaları devam eden platformda 32’yi aşkın uygulama yer almakta, çalışanların da görüşleri alınarak sürekli yeni uygulamalar eklenmektedir.

Kurum İçi Sanal Asistan Bilge, temel bankacılık bilgileri, Mevzuat Bilgi Bankası gibi 84 ana başlık ve 788 adet alt konuda çalışanların sorularını yanıtlamaktadır. Bilge, 2023 yılında çalışanlarla 800 bin kez mesajlaşmıştır. Soruları tam karşılama oranı %83’e yükselen Bilge’nin bilgi dağarcığının geliştirilmesine devam edilmektedir.

İş süreçlerini mobil çözümler ile kolaylaştırmak amacıyla geliştirilen Mobil Onay uygulaması ile hem şube yöneticileri hem de onay verme yetkisi olan çalışanlar, mobil cihazlarından işlemleri hızlı bir şekilde sonlandırabilmektedir. Bu sayede, müşteri onaylarının gecikmeden verilmesine ve iş süreçlerinin devamlılığına katkı sağlanmıştır. 2023 yılında 352 bin onay, mobil onay uygulaması üzerinden tamamlanmıştır.

GELİŞEN ORGANİZASYON VE MUTLU ÇALIŞANLAR

Gelişim Odaklı Kariyer ve Yetenek Yönetimi anlayışımız odağında, çalışan deneyimimizin sürekli iyileştirilerek güçlü kurum kültürümüze sahip mutlu çalışanlarla birlikte organizasyonel verimliğimizi sürekli artırmak
Ziraat Bankası, Gelişim Odaklı Kariyer ve Yetenek Yönetimi anlayışı doğrultusunda çalışanlarının profesyonel gelişimlerine yatırım yapmakta; fırsat eşitliğine dayanan performans değerlendirme süreçleri ve motivasyon artırıcı uygulamalarla çalışan deneyimini sürekli geliştirmektedir. Banka bu çalışmalarla, yüzyıllara damgasını vuran güçlü kurum kültürüyle bütünleşmiş, mutlu çalışanlarla kurumsal sadakat sağlamayı amaçlamaktadır.

Ziraat Bankası, Ziraat Bankası Finans ve Teknoloji Üniversitesi’ni kurmak üzere çalışmalarına devam etmektedir.
Ziraat Bankası, 100 yılı aşkın Bankacılık Okulu’nda edindiği tüm teknik bilgi ve tecrübesi ile Ziraat Bankası Finans ve Teknoloji Üniversitesi’ni kurmak üzere harekete geçmiştir. Bu girişimiyle bankacılık eğitimi alanındaki deneyimini tepe noktasına taşıyan Banka, aynı zamanda ülkemizin geleceğinin şekillendirilmesine de katkıda bulunmayı hedeflemektedir.

Bir İş Okulu olarak tasarlanan üniversite; 3 fakülte, Meslek Yüksek Okulu, Teknopark, Finansal Davranış Laboratuvarı gibi pek çok farklı özelliğe sahip olacaktır. Üniversitenin amacı, sadece geleceğin bankacılarını yetiştirmek değil ayrıca geleceğe yön verecek yeni şirketlerin de oluşumunu sağlamaktır.

Çalışanlarına sürekli mesleki ve kişisel gelişim olanakları sunan Ziraat Bankası’nda, 2023 yılında kişi başı ortalama 24,24 saat sınıf içi eğitim ve 34,59 saat e-eğitim verilmiştir.

Ziraat Bankası, çalışanlarının gerek mesleki bilgi ve becerilerinin gerekse kişisel yeteneklerinin geliştirilmesine yönelik eğitim ve gelişim faaliyetlerine önem vermektedir.
Çalışanlarına sürekli mesleki ve kişisel gelişim olanakları sunan Ziraat Bankası’nda, 2023 yılında kişi başı ortalama 24,24 saat sınıf içi eğitim ve 34,59 saat e-eğitim verilmiştir.

Ziraat Bankası, 2023 yılında çalışanlarının yetkinliklerini artırmak amacıyla aşağıda yer verilen özel sertifika programlarını düzenlemiştir:

Ankara Üniversitesi ile 2021 yılında başlatılan lisansüstü eğitim programlarına 2023 yılında da yeni katılımcılarla devam edilmiştir.

6.000’in üzerinde içerik bulunan E-katalog, Banka’nın temel, fonksiyonel ve yönetsel yetkinliklerine göre yeniden yapılandırılmış ve çalışanların mesleki gelişimlerine katkı sağlayan yeni içerikler ile genişletilmiştir.

Banka içi paylaşımı artıran, çalışanların bilgi ve deneyimlerini tüm çalışanlara aktarmalarını sağlayan “Ziraatli-yorum” bloğu, 2023 yılı itibarıyla 8.070 çalışan tarafından kullanılmıştır.
Ziraat Bankası, çocukların ve müşterilerinin finansal farkındalığını artırmak amacıyla internet sitesinde özel eğitimler yayımlamaktadır.
Çocukları tasarruf konusunda bilinçlendirmek ve temel finansal kavramlarla tanıştırmak için “Miniklere Özel E-eğitimler” sunulmaktadır. Bu eğitimde, “Para-Banka Adası, Tasarruf Adası, Kredi ve Kredi Kartı Adası, Bütçe Adası” temaları ile çocukların eğlenerek, para ve banka ilişkisi, bankaların işleyişi, internet ve telefon bankacılığı, kredi ve kredi kartı bilinci, paradan elektriğe ve suya kadar tüm kaynakların tasarruflu kullanımı konularında bilgi sahibi olmaları sağlanmaktadır.

Müşteri eğitimleri kapsamında Banka internet sitesinde, güvenli kredi kartı kullanımı ve tarım sigortaları konularındaki eğitimler yer almaktadır.

Ziraat Bankası’nda staj yapan üniversite öğrencilerinin gelişimine katkıda bulunmak ve stajda geçirdikleri süreyi verimli şekilde değerlendirmelerini sağlamak amacıyla ilk adım dijital platformu uygulamaya alınmıştır. Dijital platformda pek çok farklı konuda 100’ün üzerinde video, e-eğitim, okuma materyali vb. içerik öğrencilerin kullanımına sunulmuştur.

Ziraat Bankası, üniversiteli gençler ile buluşmak amacıyla Kariyer Zirvelerine ve Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi iş birliği ile Bölgesel Kariyer Fuarlarına katılım sağlamıştır. Ayrıca 2023 yılında yaklaşık 2 bin üniversite öğrencisine CBIKO Staj Seferberliği ile Banka birimlerinde staj imkânı sunulmuştur. Katılım sağlanan organizasyonlar ve stajlar ile üniversiteli gençlerin kariyer farkındalıklarının artırılması ve yetenekli gençlerin Banka’ya kazandırılması amaçlanmıştır.

PLATFORM BANKACILIĞI

Geleceğin hizmet modelleri çerçevesinde müşterilere her an ve her platformda yanlarında olacak hizmetler sunmak
Ziraat Bankası, müşterilerine ihtiyaç duydukları her an daha iyi bankacılık ve finans olanakları sağlayabilmek için tüm ekosistem ile iş birliği içerisinde yeni ürün ve hizmetleri sunmaktadır.

Ziraat Bankası, dijital finansal ekosistem stratejileri kapsamında, müşterilerin hayatına değer katma ve olumlu bir müşteri deneyimi yaratma hedefiyle Ziraat Süper Platform yapısını oluşturmuştur. Ziraat Süper Şube’nin müşterilerine özel platform altyapısı üzerinden bankacılık dışı ürün/hizmetlere kolay bir erişim kanalı sunulmakta ve özel fırsatlar sağlanmaktadır.

Ziraat Süper Platform’da müşteriler, Banka’nın ekosistem iş birliği yaptığı iş ortaklarına ait kampanya detaylarını inceleyerek kampanyalara katılabilmekte ve kendilerine sunulan avantajlı ürün/hizmetlere ulaşabilmektedirler.

Açık bankacılık faaliyetleri kapsamında, bireysel ve kurumsal müşterilere, diğer banka ve kurumlardaki hesap hareketleri ve bakiyelerini Ziraat Mobil ve İnternet Şubesi’nde görüntüleyebilme ve para transferi gerçekleştirebilme olanağı tanınmıştır. Yapılan geliştirmelerle bankacılık hizmetlerinden daha hızlı, verimli bir şekilde yararlanabilen müşteriler, Ziraat Bankası dijital kanalları üzerinden hesaplarını kolayca takip edebilmektedirler.

GLOBAL BANKA

Ziraat Finans Grubu olarak faaliyette bulunulan tüm ülkelerde entegre finansal çözümler üreterek müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmak
Ziraat Bankası’nın kurumsal iştirak stratejisi; Ziraat Finans Grubu müşterisinin finansal ihtiyaçlarını bir bütün olarak karşılamak amacıyla entegre çözümler üretmek üzerine kurgulanmıştır.

Ziraat Bankası bu kapsamda;

amaçlamaktadır.

Banka; verimlilik temelleri üzerine inşa ettiği iştirak politikası çerçevesinde yurt içi iştiraklerinin yanında Almanya, Bosna Hersek, Karadağ, Rusya, Azerbaycan, Gürcistan, Özbekistan, Kazakistan ve Türkmenistan’da bulunan yurt dışı iştirak bankalarıyla faaliyetlerini sürdürmektedir.

Ziraat Bankası, uluslararası bankacılık stratejisi ve vizyonu doğrultusunda şekillendirdiği Yurt Dışı Şube Bankacılığı alanındaki çalışmalarını;

ana hedefleri çerçevesinde yürütmektedir.

2023 yılında Ziraat Finans Grubu bünyesinde teknolojik altyapı projelerini de içeren birçok çalışma yürütülmüştür.
Ziraat Bankası, yurt dışı birimlerin kullandığı ana bankacılık uygulamalarının geliştirilmesi ve bu uygulamaların Ziraat Finans Grubu standartlarına uyumlu hale getirilmesi amacıyla başlattığı Anahtar Global Projesi’ni giderek yaygınlaştırmıştır. Bahreyn Şubesi’nin ardından Londra Şubesi’nde başlatılan yazılım çalışmaları tamamlanmak üzeredir.

2023 yılında Kosova, Irak ve Bulgaristan’da Mobil Bankacılık uygulamalarına geçilmiştir.

Ziraat Veri Merkezi’nde yüksek performans, sürekli erişilebilirlik, güvenlik ve gelişmiş mesajlaşma özellikleri ile hizmet verme amacı taşıyan “E-Posta Altyapısının Ziraat Veri Merkezine Taşınması” projesi Gürcistan, Karadağ, Özbekistan, Bosna, Londra, Azerbaycan, Cidde, Irak, Bahreyn, Bulgaristan ve Yunanistan’da tamamlanmıştır.

Yurt Dışı Birimler İzleme ve Uyarı sistemlerinin Ziraat Finans Grubu standartlarına getirilmesi ve Türkiye’den yönetilmesi amacıyla Özbekistan, Londra, Rusya, Cidde, Azerbaycan’da entegrasyon çalışmaları tamamlanmıştır.

Yurt dışı birimlerce manuel olarak hazırlanan kredi risk raporunun; Bosna Hersek, Kazakistan, Kosova, Rusya, Karadağ, Bulgaristan, Almanya, Azerbaycan, Yunanistan’da ana bankacılık sistemi üzerinden otomatik olarak çekilmesi sağlanmıştır. Söz konusu çalışmalar Cidde ve Irak’ta devam etmektedir. Bu sayede kredi risk raporu, kullanıcı hatalarının önüne geçilerek raporlanabilmektedir.

Ziraat Finans Grubu için belirlenmiş güvenlik standartlarına uyum sağlanması amacıyla başlatılan “Bilgi Güvenliği Güvenlik Testleri” Karadağ, Azerbaycan, Almanya, Özbekistan, Kosova, Rusya, Yunanistan, Cidde ve Londra’da 2023 yılında tamamlanmıştır.

SORUMLU BANKACILIK

Çevresel ve sosyal risk yönetişim ilkelerini iş modeline entegre etmek
Ziraat Bankası, sürdürülebilirlik politikası ile uyumlu olarak insana ve çevreye saygılı bankacılık prensibi ile katma değer oluşturmayı hedeflemektedir.

Ziraat Bankası yatırım projelerinde çevresel ve sosyal risk değerlendirmesi uygulamaktadır.
Ziraat Bankası, 2022 Mart ayından itibaren yatırım tutarı 50 milyon ABD doları üzerinde olan projelere yönelik kredi taleplerini, “Kredilendirme Faaliyetlerinde Çevresel ve Sosyal Etki Yönetimi Politikası” kapsamında çevresel ve sosyal açıdan değerlendirmeye tabi tutmaktadır.

Ziraat Bankası, Çevresel ve Sosyal Risk değerlendirmesinde müşteri riskini ve proje riskini bir bütün olarak ele almakta, tüm kredi taleplerini Çevresel ve Sosyal Etki Yönetimi Politikası’nın bir unsuru olan Finanse Edilmeyen Faaliyetler Listesi’ne göre incelemektedir.

Ziraat Bankası, Karbon Saydamlık Projesi’ne (CDP) 2023 yılında bildirimde bulunmuş ve ilk sürdürülebilirlik raporlamasını tamamlamıştır.
Ziraat Bankası, dünyanın en prestijli ve yaygın çevre girişimi olan CDP-Karbon Saydamlık Projesi tarafından yapılan değerlendirme sonucunda Su Güvenliği kategorisinde A-, İklim Değişikliği kategorisinde ise B puan alarak önemli bir başarı elde etmiştir.

Ziraat Bankası sürdürülebilir nitelikli kredilerini çeşitlendirmeye devam etmiştir.
Ziraat Bankası’nın sürdürülebilirlik politikası çerçevesinde devreye aldığı çevresel kredi ürünlerine, GES/Çatı GES/Lisanslı GES Yatırım ve İşletme Kredileri de eklenmiştir.

Ziraat Bankası, yeşil dönüşüm ve sürdürülebilirlik kapsamında Yeşil Ev Kredisi, Yeşil Taşıt Kredisi ve Konutlarda Isı Yalıtım Kredisi ürünlerinin kullandırımına 2023 yılında da devam etmiştir.

Sürdürülebilir bankacılığa destek olmak amacıyla Ziraat Bankası kartları ile yapılan işlemlerde fiziki slip yerine dijital ortamda slip gösterilmesi sağlanmıştır.

Ziraat Bankası tükettiği elektriğin üretimi amacıyla Güneş Enerjisi Santrali (GES) kurmayı planlamaktadır.
Kayseri’nin Pınarbaşı ilçesinde konumlanması planlanan tesiste yıllık 110 milyon kWh elektrik üretilmesi hedeflenmektedir. Kuruluş çalışmaları devam eden GES ile Banka’nın tükettiği elektriğin tümünün yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılanması amaçlanmaktadır.

Ziraat Bankası, sosyal sorumluluk anlamında üstlendiği misyonu her yıl bir adım daha ileriye taşımaktadır.
Toplumun kültürel birikimine katkıda bulunacak projelere imza atan Ziraat Bankası’nın desteğiyle devam eden okul yapım işleri ile “Çocuklar Tatilde Okullar Tadilatta” sosyal sorumluluk projesi kapsamında kalkınmada öncelikli bölgelerde yer alan okulların iyileştirilmesine yönelik çalışmalar 2023 yılında da devam etmiştir.

up
down