Ziraat Bankası için paydaş ilişkileri, etkin bir sürdürülebilirlik stratejisi belirlenmesi ve uygulanması açısından önem taşımaktadır.
Paydaş kitlesi, bir kuruluşun faaliyetlerinden ve değer üretimi sürecinden doğrudan veya dolaylı olarak etkilenebilecek grupları ifade etmektedir. Bu grupların kuruluşun kurumsal yönetim ve operasyonel süreçlerine katılımları, stratejik önceliklerin tespit edilmesine ve ilgili politikaların geliştirilmesine yardımcı olmaktadır.
Ziraat Bankası, etkili bir paydaş yönetimi ile ekonomik ortamın sunduğu sürdürülebilir gelişme fırsatlarını tanımlamakta ve geliştirdiği çok yönlü iş birlikleriyle kurumsal performansını artırmaktadır.
Hissedarı, Yönetim Kurulu ve çalışanları, Ziraat Bankası’nın iç paydaş grubunu oluşturmaktadır. Banka, bu grupta yer alan paydaşları ile sürekli iletişim ve iş birliği içinde faaliyetlerini yürütmektedir.
Banka, iç paydaşlarının yanı sıra müşteriler, tedarikçiler, düzenleyici kurumlar, ulusal ve uluslararası bankalar ve finans kuruluşları, kredi derecelendirme kuruluşları, sektörel birlik ve organizasyonlar, medya ve toplumdan oluşan dış paydaşları ile de yakın ilişki içindedir.
Paydaş İletişimi
Büyük bölümü günlük hizmet döngüsü kapsamında devam eden paydaş iletişimi, Ziraat Bankası açısından talep ve beklentileri doğru anlamak ve değerlendirmek adına son derece değerli bir platform sunmaktadır.
|
Paydaş Grubu |
İletişim Sıklığı |
İletişim Kanalları |
İç Paydaşlar |
Hissedar |
Genel Kurul ile ve gerekli diğer durumlarda |
Genel Kurul (yıllık olarak). Ziraat Bankası ayrıca, Finansal Kurumlar ve Yatırımcı İlişkileri Birimi üzerinden kamuoyunu aydınlatmaya yönelik çalışmalar yürütmektedir. Faaliyet raporları ve diğer sunumlar ile Kamuyu Aydınlatma Platformu’na yapılan açıklamalar bu kapsamdadır. |
Yönetim Kurulu |
İş döngüsü kapsamında - gerekli durumlarda |
Türk Ticaret Kanunu, Bankacılık Kanunu ve diğer ilgili mevzuat uyarınca sayısı ve sıklığı belirlenmiş Yönetim Kurulu toplantıları |
|
Çalışanlar |
İş döngüsü kapsamında - günlük |
İstihdam süreci, çalışanlara yönelik eğitim programları, performans değerlendirme toplantıları, iç iletişim mecraları, yönetici görüşme ve bilgilendirme/paylaşım toplantıları |
|
Dış Paydaşlar |
Müşteriler |
Hizmet döngüsü kapsamında - 7/24 |
Ziraat Bankası şubeleri, alternatif dağıtım kanalları (ATM, internet bankacılığı, mobil bankacılık, çağrı merkezi), müşteri ilişkileri temsilcileri, müşteri ziyaretleri |
Tedarikçiler |
İş döngüsü kapsamında - günlük |
Ziraat Bankası’nca dışarıdan tedarik edilen tüm hizmetlerin satın alım süreci |
|
Düzenleyici kurumlar |
İş döngüsü kapsamında - gerekli durumlarda |
Mevzuat gereğince yapılan raporlamalar, yazışmalar ve ilgili toplantılar |
|
Ulusal ve uluslararası bankalar ve finans kuruluşları |
İş döngüsü kapsamında - günlük |
İş birliği içinde çalışılan Dünya Bankası, Avrupa Yatırım Bankası vb. finans kuruluşları ile yapılan toplantı ve görüşmeler |
|
Kredi derecelendirme kuruluşları |
İş döngüsü kapsamında - gerekli durumlarda |
Toplantı, raporlama, sunum, yazışmalar |
|
Sektörel birlik ve organizasyonlar |
İş döngüsü kapsamında - günlük |
Toplantı, sunum ve günlük iletişim çalışmaları |
|
Medya |
İş döngüsü kapsamında - gerekli durumlarda |
Kamuoyunun şeffaf ve hızlı bir yaklaşımla aydınlatılmasına yönelik çalışmalar (basın toplantıları, basın bültenleri, röportajlar, ulaşan soruların yanıtlanması vb.) |
|
Toplum |
Sosyal sorumluluk projeleri kapsamında |
Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ve bağış faaliyetleri |