Sürdürülebilirlik Raporu 2013

Ziraat Bankası ve Sürdürülebilirlik

Dönüşüm

Ziraat Bankası, 2012 yılında başlattığı ve "Hep Birlikte Daha İyiye" sloganında özetlenen alt yapısal değişim projelerini 2013 yılında tamamlamıştır.

Ziraat Bankası’nın hedefi, Sürdürülebilirlik Politikası kapsamında hayata geçireceği kurumsal sürdürülebilirlik uygulamalarıyla, önce Ziraat Bankası’nda sonra tüm finansal iştiraklerde, Değişim ve Dönüşüm Projesi’nin ortaya koyacağı kaldıraç etkisini orta ve uzun vadede artırarak Banka’nın ulusal piyasadaki güçlü konumunu ve küresel rekabet gücünü daha da geliştirmektir.

Ziraat Bankası, kurumsal tarihinde inşa ettiği rakipsiz deneyim ve bilgi birikimini geleceğe taşımak hedefiyle 2012 yılında başlattığı ve “Hep Birlikte Daha İyiye” sloganında özetlenen alt yapısal değişim projelerini 2013 yılında tamamlamıştır. Değişim ve dönüşüm projesinin temel hedefi sürdürülebilir kârlılık ve verimlilik içerisinde büyümektir.

Ancak değişim ve dönüşüm, sürdürülmesi gereken bir yolculuktur. Ziraat Bankası, proje kapsamında elde ettiği başarıları bir üst düzeye taşımak amacıyla 2013 yılında “Hep Birlikte Hedefe Doğru” sloganı ile kurumsal gelişim projelerini sürdürmüştür.

Hem Ziraat Bankası’nda hem de yurt dışı ortaklıklarında aynı heyecanla ve dinamik bir yaklaşımla yürütülen projeler, 2012 yılında olduğu gibi 2013 yılında da Banka’nın kendi iç kaynakları ile finanse edilmiştir.

Birbirinden farklı ancak birbiri ile uyum içerisinde yürütülen 27 ana proje grubu altında 100’ü aşkın proje, altı temel prensip üzerine kurgulanmıştır.

1. Birebir Müşteri İlişkileri Yönetimi
Ziraat Bankası’nın en değerli aktifi olan müşterileri ile arasında sürdürülebilir ve katma değer yaratan bir ilişki kurulması, Banka’nın en önemli hedeflerinden birisidir.

2012 yılında belirlenen Ürün Müşterisi Yaklaşımından Banka Müşterisi Yaklaşımına Geçiş prensibi, 2013 yılında Banka Müşterisinden Ziraat Müşterisine Geçiş olarak bir üst seviyeye taşınmıştır. Banka’nın altyapısı, müşterilerin finansal ihtiyaçlarını dinlemeye, anlamaya ve onlara doğru değer önerisini sunmaya yönelik olarak hem yapısal hem de sistemsel bazda 2013 yılında daha da geliştirilmiştir.

Değişim ve Dönüşüm Projesi doğrultusunda küresel piyasaların güçlü bir katılımcısı olmayı hedefleyen Ziraat Bankası, müşteri ilişkileri yönetimi alanındaki iddiasını sürdürmeye ve en iyi uygulamalara imza atmaya kararlıdır.

2. Kurumsallaştırılmış Risk İştahı
Ziraat Bankası’nda kredi riskinin etkin yönetilmesinde temel kriterler;

2012 yılında uygulamaya alınan karar destek sistemleri, 2013 yılında yeni özelliklerle geliştirilmeye devam edilmiş; kredilerin etkin bir şekilde izlenmesi ve tahsili konusunda yeni uygulamalar devreye alınmıştır.

3. Etkin Bilgi Teknolojileri ve Operasyonel Altyapı
2013 yılı Ziraat Bankası için bilgi teknolojileri alanında alt yapısal projelerin tamamlandığı bir yıl olmuştur. Şubelerde, bölgelerde ve Genel Müdürlük birimlerinde artan oranda otomasyon sağlanmasına yönelik çalışmalar tüm hızıyla devam etmiştir. Bu doğrultuda, teknolojiyi etkin bir şekilde kullanmak üzere başlatılan BT altyapı ve BT donanım dönüşümleri sürdürülmüş, kullanım ömrünü doldurmuş BT ekipmanları yenilenmiş, yerel alan ağı ve IP santral projeleri tamamlanma aşamasına gelmiştir.

Şubelerdeki operasyonel iş yükünü azaltarak şubeleri müşterilerin finansal ihtiyaçlarına odaklanacak yapılar haline getirmek, 2013 yılında da Banka’nın en önemli hedefleri arasında yer almıştır. Bu amaçla 2012 yılında faaliyete geçen Operasyon Merkezi tarafından yürütülen işlemler çeşitlendirilmiş, şube operasyonel yoğunluğunun yönetilmesi yönünde alınan aksiyonlar geliştirilerek devam etmiştir. 2012 ve 2013 yıllarında merkezileşen süreçler ve sistemsel iyileştirmeler sayesinde, 2.207 kişilik işgücünün müşteri ihtiyaçlarına odaklanması sağlanmıştır.

4. Objektif ve Şeffaf İnsan Kaynakları Yönetimi
Ziraat Bankası’nın İnsan Kaynakları Politikası, insanı merkeze alan bir yapıda inşa edilmiştir. Bu politikanın önemli bir bileşeni de çalışanların yetkinliklerine uygun ve mutlu olarak çalıştıkları pozisyonlarda görev alarak iş tatmini sağlamasıdır.

Ziraat Bankası’nda 2012 yılı içinde unvan bazlı dikey organizasyonel yapılanmadan, görev pozisyonu bazlı yatay organizasyonel yapıya geçilmiştir. 2013 yılında da bu uygulama kapsamında çalışanların yetenek ve yetkinliklerine göre görev pozisyonunda yükselmeleri, yapılan sınavlar ile de unvanda yükselmeleri sağlanmıştır.

Böylece çalışanların yaklaşık yarısı bir üst unvan/görev pozisyonuna geçiş yapmıştır. Çalışanların performansları doğrultusunda değerlendirilmelerini amaçlayan Bireysel Performans Değerlendirme Sistemi 2013 yılında şube çalışanları için uygulamaya alınmıştır.

Ziraat Bankası’nın şeffaflık prensibi gereği, Banka’da değişim ve dönüşüm kapsamında yapılmış ve yapılacak her türlü yenilik çalışanlarla paylaşılmaktadır. Değişim ve Dönüşüm Projesi kapsamında yapılan yenilik ve değişikliklerin çalışanlara duyurulması amacıyla 2012 yılında çeşitlendirilmiş kurum içi iletişim kanalları oluşturulmuştur.

5. Güçlü Özkaynak
Güçlü özkaynak yapısına sahip olmak amacıyla özkaynağın en önemli unsuru olan kâr, Banka bünyesinde tutularak özkaynakların güçlendirilmesi sağlanmaktadır. Salt büyüklük yerine nitelikli büyüklük prensibi doğrultusunda sürdürülebilir kârlılık ve büyümeyi hedefleyen Ziraat Bankası, 2013 yılında bu hedefine yönelik çalışmalarını sürdürmüştür. Ülkemize daha fazla değer katmak üzere reel kesimi finanse eden bir banka olmak amacıyla, 2013 yılında bilançodaki menkul payının azaltılarak, kredilerin payının ve mevduatın krediye dönüşüm oranının artması sağlanmıştır. Pasif maliyetini düşürmek amacıyla mevduat dışı kaynaklarda çeşitlendirmeye gidilmiş, bu amaçla sendikasyon kredisi alınmış, banka bonosu ve tahvil ihraçları yapılmıştır.

6. Entegre Ortaklık Yönetimi
2013 yılında Ziraat Bankası’nın en önemli hedefi, Banka Müşterisinden Ziraat Müşterisine geçerek müşterilerinin bütün finansal ihtiyaçlarının Ziraat Finans Grubu çatısı altında karşılanmasını sağlamak olmuştur.

Bu kapsamda, 2013 yılı 2. çeyreğinden itibaren ortaklıklar ve yurt dışı şubelerin organizasyonel gelişim projeleri yürütülmektedir.

Ziraat Müşterisi İş Modeline geçiş kapsamında organizasyonel yapı revizyonları, müşteri/şube segmentasyonu, kredi değerlendirme modüllerinin tasarımı, İK uygulamalarında revizyonlar, temel bankacılık yazılımı uygulamalarının yenilenmesi ve süreç yönetimi projeleri hayata geçirilmektedir. Söz konusu projelerin 2014 yılında tamamlanarak Ziraat Finans Grubu’nun küresel dönüşümünün gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir.

Ziraat Bankası Değişim ve Dönüşüm Projesi hakkında detaylı bilgi için 2013 yılı Faaliyet Raporu, bkz. sayfa 14-15.

http://www.ziraatbank.com.tr/tr/Bankamiz/YatirimciIliskileri/Documents/FaaliyetRaporu/FaaliyetRaporu2013.pdf

Ziraat Bankası Sürdürülebilirlik Politikası3

Sürdürülebilirlik vizyonumuz
150 yıllık bir süreçte inşa ettiğimiz rakipsiz deneyim ve bilgi birikimimizi; ekonomiye, çevreye, topluma katkı sağlamak üzere kullanmak, paydaşlarımız için kalıcı değer üretmek, sürdürülebilir kârlılık ve verimlilik prensipleri ile dünya ölçeğinde rekabetçi bir banka olmak.

Sürdürülebilirlik hedefimiz
Bu politika kapsamında hayata geçecek kurumsal sürdürülebilirlik uygulamalarıyla, Değişim ve Dönüşüm Projesi’nin ortaya koyacağı kaldıraç etkisini orta ve uzun vadede artırarak, Banka’nın ulusal piyasadaki güçlü konumunu ve küresel rekabet gücünü daha da geliştirmek.

Sürdürülebilirlik yaklaşımımız
Sürdürülebilirlik yaklaşımımız; finansal bir hizmet sağlayıcı olarak sorumluluklarımız, çevreye ve topluma yükümlülüklerimiz ve bir işveren olarak görevlerimiz ışığında şekillenmektedir.

Bu temel noktalardan hareketle sürdürülebilirliği değer zincirimizin bütününde yaygınlaştırmaya, geliştirmeye ve yaşatmaya odaklıyız.

Sürdürülebilirlik yapılanmamız
Ziraat Bankası Yönetim Kurulu’nun himayesinde yapılandırılan sürdürülebilirlik planımız, yalın ve etkin bir organizasyon yapısı kapsamında uygulamaya alınmıştır.

Paydaşlarımızla diyaloğumuz
Ziraat Bankası’nın uzun vadeli başarısı, paydaşlarının güvenine ve sürekli tercihine bağlıdır. Uygulamaya alacağımız sürdürülebilirlik projeleri bu güven ve sadakatin daha da güçlenmesinde rol oynayacaktır.

Çevre ve Ziraat Bankası
Türkiye’de bankacılık sektöründeki en yaygın fiziki hizmet ağının sahibi ve en büyük işverenlerden biri olarak hedefimiz, doğrudan ve dolaylı çevre etkilerimizi kontrol etmek, doğru stratejiler ve teknolojilerle yönetmek ve sürekli iyileştirmektir. Bu kapsamda;

Topluma katkı ve Ziraat Bankası
Yaklaşık 25 bin kişiye iş olanağı sunarak, on milyonlarca müşterinin hayallerinin gerçeğe dönüşmesini destekleyerek, Türkiye çapında 400’ü aşkın ilçe ve beldede “tek finansal hizmet sağlayıcı” olarak hizmet vererek topluma katkımızı farklı eksenlerde ortaya koyuyoruz.

Topluma değer katmaya ve toplumsal gelişmeyi çok yönlü bir yaklaşımla desteklemeye, yaygın sosyal etki yaratacak çalışmalarla devam edeceğiz.

Ürün ve hizmetlerimiz
Ziraat Bankası, değişen müşteri talep ve beklentilerini karşılama, doğru zamanda, doğru müşteriye, doğru değer önerisi sunma ve piyasaların sunduğu yeni iş olanaklarını verimli bir biçimde değerlendirme süreçlerinde çevresel ve toplumsal konuları da dikkate almaktadır. Bu kapsamda;

Özetle
150 yıllık geçmişinde, bir bankadan daha fazlası olduğunu kanıtlamış olan Ziraat Bankası’nın sürdürülebilirlik ilkeleriyle doğal uyumu, ülkemize ve dünyaya değer katma tutkusundan kaynaklanmaktadır.

Sürdürülebilirlik politikasında belirlenen genel çerçevenin ışığında Ziraat Bankası; rekabetçi, güçlü, piyasa değeri yüksek, dünya ile entegre bir banka olarak büyümesini sürdürülebilir kârlılık ve verimlilikle devam ettirmeye kararlıdır.

Bu amaçla sürdürülebilirlik performansını şeffaflık, hesap verebilirlik, yasalara uyum, etik ilkelere bağlılık ve risk yönetimi prensipleri ile sürekli geliştirerek kurumsal sürdürülebilirlik alanında da bir bankadan daha fazlası olma yolunda ilerliyoruz.

3) Sürdürülebilirlik Politikası, Ziraat Bankası Yönetim Kurulu tarafından 30.09.2014 tarihinde kabul edilmiştir.

Ziraat Bankası’nın hedefi, önümüzdeki dönemde, tüm teşkilatta sürdürülebilirlik sorumlularını belirlemek, sürdürülebilirlik çalışmaları sürecini geliştirmek ve bu kapsamda görevlendirilen çalışanların iş tanımlarını hazırlayarak performansını daha da artırmaktır.

Ziraat Bankası’nda sürdürülebilirlik yapılanması

Ziraat Bankası’nda sürdürülebilirlik uygulamaları Stratejik Yönlendirme Komitesi tarafından koordine edilmektedir. Bu raporun yayına hazırlandığı süreçte ise Ziraat Bankası Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen ve www.ziraatbank.com.tr’de kamuoyuna ilan edilen Sürdürülebilirlik Politikası (Bkz. sayfa 26) kapsamında, yalın ve etkinliğe odaklı bir sürdürülebilirlik organizasyonuna geçiş sağlanmıştır.

Ziraat Bankası’nda sürdürülebilirlik çalışmaları Yönetim Kurulu’nun bilgisi ve himayesinde yürütülmektedir.

Banka’nın gündemine alınması söz konusu olan sürdürülebilirlik projeleri, Stratejik Yönlendirme Komitesi’nde ele alınmaktadır.

Sürdürülebilirlik uygulamalarının günlük icrasında en üst düzey karar verici Ziraat Bankası Genel Müdürü’dür. Diğer taraftan, sürdürülebilirlik uygulamalarının günlük iş modeli kapsamında yürütülmesi, Ziraat Bankası Organizasyon Bölüm Başkanlığı’nın görev alanı kapsamındadır.

Ziraat Bankası’nın hedefi, önümüzdeki dönemde, tüm teşkilatta sürdürülebilirlik sorumlularını belirlemek, sürdürülebilirlik çalışmaları sürecini geliştirmek ve bu kapsamda görevlendirilen çalışanların iş tanımlarını hazırlamak suretiyle performansını ivmelemektir.

Paydaşlar, Diyalog ve Öncelikler

Hissedarlar, çalışanlar, müşteriler ve tedarikçiler Ziraat Bankası’nın ana paydaş grubunu oluşturmaktadır. Banka, bu grupta yer alan paydaşları ile interaktif bir iletişim ve işbirliği içinde faaliyetlerini yürütmektedir. Büyük bölümü günlük hizmet döngüsü kapsamında devam eden paydaş iletişimi, Ziraat Bankası açısından talep ve beklentileri doğru anlamak ve değerlendirmek adına son derece değerli bir platform sunmaktadır.

Ziraat Bankası, ana paydaş grubuna ek olarak düzenleyici kurumlar, uluslararası banka ve yatırımcılar, medya, sektörel birlik ve organizasyonlar ile toplumdan oluşan diğer paydaşları ile de yakın iletişim içindedir.

 

Paydaş grubu

İletişim sıklığı

İletişim kanalları

ANA PAYDAŞLAR

Çalışanlar

İş döngüsü kapsamında - günlük

İstihdam süreci, çalışanlara yönelik eğitim programları, performans değerlendirme toplantıları, iç iletişim mecraları, yönetici görüşme ve bilgilendirme / paylaşım toplantıları.

Müşteriler

Hizmet döngüsü kapsamında - 7/24

Ziraat Bankası şubeleri, alternatif dağıtım kanalları (ATM, internet bankacılığı, mobil bankacılık, çağrı merkezi ve diğer ADK’lar), müşteri ilişkileri temsilcileri, müşteri ziyaretleri.

Tedarikçiler

İş döngüsü kapsamında - günlük

Ziraat Bankası’nca dışarıdan tedarik edilen tüm hizmetlerin satın alım süreci.

Hissedar

Genel Kurul ve gerekli diğer durumlarda

Genel kurul (yıllık). Ziraat Bankası, ayrıca, Yatırımcı İlişkileri birimi üzerinden kamuoyunu aydınlatmaya yönelik çalışmalar yürütmektedir. Faaliyet raporları ve diğer sunumlar ile Kamuyu Aydınlatma Platformu’na yapılan açıklamalar bu kapsamdadır.

DİĞER PAYDAŞLAR

Düzenleyici kurumlar

İş döngüsü kapsamında - gerekli durumlarda

Mevzuat gereğince yapılan raporlamalar, yazışmalar ve ilgili toplantılar.

Uluslararası banka ve yatırımcılar

İş döngüsü kapsamında - günlük

İşbirliği içinde çalışılan Dünya Bankası, Avrupa Yatırım Bankası vb. finans kuruluşları ile yapılan toplantı ve görüşmeler.

Sektörel birlik ve organizasyonlar

İş döngüsü kapsamında - günlük

Toplantı, sunum ve günlük iletişim çalışmaları.

Medya

İş döngüsü kapsamında - gerekli durumlarda

Kamuoyunun şeffaf ve hızlı bir yaklaşımla aydınlatılmasına yönelik çalışmalar (Basın toplantıları, basın bültenleri, röportajlar, ulaşan soruların yanıtlanması vb.).

Toplum

Sosyal sorumluluk projeleri kapsamında

Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ve bağış faaliyetleri.

 

Paydaş diyaloğu kapsamında…

2013 yılında, Genel Müdürü başta olmak üzere Ziraat Bankası’nın temsilcileri çeşitli dergi, televizyon ve gazetelerde yayınlanan ekonomi programlarına katılım sağlamış, yurt içinde ve yurt dışında düzenlenen farklı ekonomi, ticaret, kalkınma ve enerji zirveleri etkinliklerinde yer almışlardır.

Ağustos-Eylül 2012 tarihleri arasında 100’den fazla müşteri ile odak gruplarında ve derinlemesine mülakatlarda bir araya gelinmiştir. Bu çalışmaların hedefi müşterilerin Ziraat Bankası ile ilgili deneyimleri hakkında bilgi edinmek ve Banka’dan aldıkları hizmetlerle ilgili memnuniyet düzeylerini irdelemek olmuştur.

Bu görüşmelerde müşterilerin, Ziraat Bankası’nı;

şeklinde tanımladığı gözlenmiştir.

Ziraat Bankası’nın üyesi olduğu veya desteklediği bazı inisiyatifler

TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ (TBB)
TBB, finansal sektörün verim ve etkinliğinin artırılarak uluslararası büyüklüğe ve güce ulaşmasına öncülük etmek, üyelerinin hak ve menfaatlerini korumak, bankacılık sektörünün büyümesine ve rekabet gücünün artırılmasına, haksız rekabetin önlenmesine, bankacılık mesleğinin gelişmesine katkıda bulunmak amacıyla kurulmuştur.

TBB üyesi olan Ziraat Bankası’nın Genel Müdürü Sayın Hüseyin AYDIN aynı zamanda TBB’nin Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı da yürütmektedir. Ziraat Bankası 31 Ekim 2013 tarihinden bu yana, TBB bünyesinde gerçekleştirilen Sürdürülebilir Bankacılık İyi Uygulamalar Rehberi Projesi Çalışma Grubu toplantılarına da katılım sağlamaktadır.
www.tbb.org.tr

DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER KURULU (DEİK)
DEİK’in temel görevi bünyesindeki iş konseyleri aracılığı ile iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ilişkileri kurmaktır. Firma iş planları ve stratejileri için gerekli bilgileri sağlayan, dış ilişkilerde karşılaşılan ve yeni işbirliklerinin oluşumunu olumsuz etkileyen sorunları belli ölçülerde bertaraf eden DEİK, şirketlerin yabancı muhatapları ile bir araya gelmesini sağlamaktadır.
www.deik.org.tr

Ziraat Bankası, DEİK bünyesinde faaliyet gösteren Güneydoğu Avrupa İş Konseyleri ve Avrasya İş Konseyleri’nde aktif olarak yer almaktadır.

MİLLETLERARASI TİCARET ODASI TÜRKİYE MİLLİ KOMİTESİ (ICC)
Milletlerarası Ticaret Odası (ICC), bünyesinde faaliyet gösteren Milli Komiteler aracılığıyla küresel bir ağ oluşturmaktadır. ICC üyeleri kuruluşun politikalarını şekillendirmekte ve kendi milli komiteleri aracılığıyla iş dünyasının kaygılarını hükümetlere iletmektedir.
icc.tobb.org.tr/index.php

KREDİ KAYIT BÜROSU
Türkiye Bankalar Birliği’nin desteği ile ana faaliyet konuları para ve sermaye piyasaları ile sigortacılık olan mali kurumlar arasında bireysel kredilerin takip ve kontrolünü sağlamak üzere gerekli olan bilgi paylaşımını gerçekleştirmek amacıyla, 1995 yılında 11 bankanın ortaklığı ile kurulmuştur.
www.kkb.com.tr

TBB RİSK MERKEZİ
Türkiye Bankalar Birliği nezdinde kurulan Bankalararası Risk Merkezi, kredi kuruluşları ile BDDK tarafından uygun görülecek finansal kuruluşların müşteri risk bilgilerini tek bir platform üzerinde toplamaktadır. Merkez, söz konusu bilgileri üye kuruluşların dışında, belli koşullar kapsamında gerçek veya tüzel kişilerle de paylaşmaktadır.
www.riskmerkezi.org

İKTİSADİ ARAŞTIRMALAR VAKFI
İktisadi Araştırmalar Vakfı, genel konuların yanı sıra, Türkiye‘nin ekonomik, sosyal ve mali sorunlarını araştırmak, bunlara çözüm önerileri sunmak amacıyla 1962 yılında kurulmuştur.
www.iav.org.tr

İNTERNET SAHTEKÂRLIKLARI BİLGİ PAYLAŞIM SİSTEMİ (IFAS)
KKB bünyesinde hayata geçirilen IFAS, kötü niyetli girişimleri önlemek üzere bankaların yeni yöntemler geliştirmesini ve internet üzerinden gerçekleştirilen sahtekârlıklarla ilgili olarak üye kurumlar arasında iletişim ve bilgi paylaşımının kurulmasını sağlamaktadır.
http://rapor2012.kkb.com.tr/tr/guvenlik-sistemleri.asp

ASSOCIATION OF NATIONAL DEVELOPMENT FINANCE INSTITUTIONS IN MEMBER COUNTRIES OF THE ISLAMIC DEVELOPMENT BANK (ADFIMI)
ADFIMI, İslam Kalkınma Bankası’na üye ülkelerde faaliyet gösteren kamu sermayeli bankaların birliğidir. Ziraat Bankası ADFIMI kurucu üyelerinden biri olup, Banka Genel Müdürü’nün ADFIMI Genel Kurulu’na otomatik katılımı söz konusudur.
www.adfimi.org

ULUSLARARASI FİNANS ENSTİTÜSÜ (INSTITUTE OF INTERNATIONAL FINANCE-IIF)
IIF, finansal sektörün dünya ölçeğindeki en büyük örgütlenmelerinden biridir. 70 ülkeden 500 finansal kurumun üye olduğu IIF, üyelerine önemli bir eğitim ve bilgi paylaşımı platformu sunmaktadır.                                                                                                       
www.iif.com

Öncelikler

Paydaşların öncelikleri, strateji ve hedeflerin belirlenmesinde büyük önem taşımaktadır.

Ziraat Bankası, sürdürülebilirlik raporu çalışması kapsamında, farklı platformlardan iletilen paydaş talep ve geri bildirimlerini değerlendirerek önceliklerini saptamıştır.

Ziraat Bankası’nın sürdürülebilirlik öncelikleri

Ziraat Bankası, sürdürülebilirlik raporu çalışması kapsamında, 2013 yılı içinde farklı platformlardan iletilen paydaş talep ve geri bildirimlerini değerlendirerek önceliklerini saptamıştır.

Öncelik saptama sürecinde, Ziraat Bankası’nın yakından izlediği ve faaliyetlerini doğrudan veya dolaylı olarak etkileyebilecek çok sayıda konu ele alınmıştır. Ziraat Bankası bu sürecin sonunda;

konulara öncelik vermiştir.

Ziraat Bankası’nın sürdürülebilirlik öncelikleri aşağıda özetlenmiştir:

Genel olarak;
-  Sürdürülebilirliği içselleştirmek
-  Paydaş diyaloğu ve katılımını geliştirmek

a) Ekonomik:

b) Toplumsal:

c) Çevresel:

Ziraat Bankası’nın Değişim ve Dönüşüm Projesi kapsamındaki öncelikleri
Ziraat Bankası, Değişim ve Dönüşüm Projesi kapsamında belirlediği aşağıdaki konuları da sürdürülebilirlik performansı açısından öncelikli gündem maddeleri olarak ele almaktadır.

Ziraat Bankası’nın sürdürülebilirlik konusunda güçlü yanları

Pazarı pozitif etkileme ve yönlendirme:
Ziraat Bankası ölçeği itibarıyla Türk bankacılık piyasasını pozitif etkileme gücüne sahiptir.

Güçlü ve yaygın erişim:
2013 yıl sonu itibarıyla yurt içinde 1.636 şube ile hizmet sunan Banka, Türkiye çapında 400 ilçe ve beldede “tek finansal hizmet sağlayıcı’’ olarak faaliyet göstermektedir. Bu yaygın hizmet ağı, Ziraat Bankası’nın sahip olduğu ölçek ekonomisini teyit etmektedir. Ziraat Bankası, her yıl farklı kategorilerde on milyonlarca ödeme ve tahsilata aracılık ederek, ekonomik erişime katkı sağlamaktadır.

150 yıllık deneyim ve bilgi birikimi:
Ziraat Bankası, 150 yıllık geçmişinde dünya savaşlarına, ekonomik bunalımlara, ekonomik gelişme ve daralma dönemlerine, çevre felaketlerine tanıklık etmiş, değişimi ve zorlukları doğru yöneterek bugüne gelmiştir. Bu süreçte inşa edilen bilgi birikimi ve deneyim, Ziraat Bankası’nın rakipsiz olduğu bir alanı ve maddi olmayan kurumsal bir değeri ifade etmektedir.

Yurt içi ve yurt dışı iştirakler:
Ziraat Bankası’nın geniş yurt içi ve yurt dışı iştirak portföyü, mevcut ve potansiyel müşteri kitlesinin sunduğu potansiyeli artan oranda performansına yansıtması için gerekli olan zemini sunmaktadır.

Doğal müşteri tabanı - Bireysel, Girişimci, Ticari, Kurumsal:
Ziraat Bankası on milyonlarla ifade edilen geniş bir kitleye erişmektedir. Ziraat markası aynı zamanda ülkede bir güven sembolü olup, doğal bir müşteri kitlesinin oluşumunu ve nesilden nesile gelişimini desteklemiştir.