Sürdürülebilirlik Raporu 2013

Kısaca Ziraat Bankası

Ziraat Bankası, kurumsal tarihinde inşa ettiği rakipsiz deneyim ve bilgi birikimi ile Türkiye'nin sürdürülebilir kalkınmasına artan oranda katkı sağlamaya odaklıdır.

Ziraat Bankası, ekonomik değişime yön veren güçlü banka kimliğini, kurulduğu 1863’ten itibaren bugüne dek sürekli geliştirmiştir.

Banka, 2013 yılı itibarıyla, toplam aktiflerdeki %12’lik payı ile Türkiye’de bankacılık sektörünün en büyük katılımcılarından biridir.

Toplam 1.636 hizmet noktası ile on milyonlarca müşteriye hizmet sunan Ziraat Bankası, Türkiye’nin 400 ilçe ve beldesinde “tek finansal hizmet sağlayıcı”dır.

Ziraat Bankası aynı zamanda Türkiye’nin küresel olarak en yaygın bankasıdır. 16 ülkede faaliyet gösteren Ziraat Bankası’nın 7 uluslararası iştirak bankası, 21 yurt dışı şube ve 4 alt şube ile 1 temsilcilikten oluşan hizmet ağı, müşterilerine dünyanın birçok yerinde destek sunmasına olanak tanımakta, Türkiye’nin uluslararası pazarlarla ekonomik entegrasyonunda köprü görevi üstlenmesini sağlamaktadır.

Ziraat Bankası; sigorta, bireysel emeklilik, yatırım bankacılığı, portföy yönetimi, finansal kiralama ve finansal teknolojiler alanındaki iştirakleriyle, finansal hizmetler iş kolunun tüm sektörlerinde faaliyet göstermekte, müşterilerine bütünleşik bir yapıda hizmet sunmaktadır.

Ziraat Bankası, kurumsal tarihinde inşa ettiği rakipsiz deneyim ve bilgi birikimi ile Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınmasına artan oranda katkı sağlamaya odaklıdır.

Sürekli değişen ekonomik, siyasi ve sosyal koşullara başarıyla uyum sağlayan Ziraat Bankası, geride bıraktığı 150 yılda sürdürülebilir bir büyüme modeline sahip olduğunu, ekonomik performansının yanı sıra bankacılığa getirdiği yeni boyutlar ile de kanıtlamıştır.

Ziraat Bankası, önümüzdeki dönemde de rekabetçi, güçlü, piyasa değeri yüksek, dünya ile entegre bir hizmet sağlayıcı olarak Türkiye için değer üretmeye ve gelişimini sürdürmeye kararlıdır.

Misyonumuz

Müşteri ihtiyaç ve beklentilerini en iyi şekilde anlayarak, onlara en doğru kanaldan en uygun çözüm ve değer önerilerini sunan, yaygın şube ağı ve alternatif dağıtım kanalları ile geniş ürün ve hizmet yelpazesini toplumun her kesimine en hızlı ve en etkin şekilde ulaştıran, etik değerlerinin ve sosyal sorumluluğunun bilincinde olarak dünya standartlarında sürdürülebilir kârlılık ve verimlilikle faaliyet gösteren, müşteri memnuniyetini her şeyden üstün tutan bir banka olmaktır.

Vizyonumuz

Türkiye’de ve dünyanın her yerinde yaygın, güvenilir ve aynı kalitede hizmet sunan, herkesin ve her kesimin bankası olan, müşteri ve insan kaynağını en değerli aktifi olarak kabul eden, köklü geçmişine yakışır şekilde sürekli olarak fark ve değer yaratan, rakiplerinin örnek aldığı, her aşamada bir bankadan daha fazlasını vaat eden, evrensel, saygın ve piyasa değeri yüksek, lider banka olmaktır.