​​​​​​

Kartımın şifresini nasıl oluşturabilirim?

Alışveriş ve ATM işlemlerinde kullanabileceğiniz kartınızın şifresini; kartınızı teslim aldıktan sonra ATM’lerimizden, İnternet Şubemizden, Ziraat Mobil’den, Bankkart Mobil uygulamasından veya 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi’ni arayarak oluşturabilirsiniz.Ayrıca, Banka kartı için SIFRE, Kredi Kartları için ise KKSIFRE yazıp aralarında boşluk bırakarak “Kartınızın son 6 hanesi, Anne Kızlık Soyadınızın son 2 harfi veya Doğum Yeriniz, kartınızın arkasındaki 3 haneli güvenlik kodu” bilgilerinizi ekleyip 4757’e SMS göndererek de şifre alabilirsiniz. Bankkart için şifreniz hem kredi kartı özelliği hem de banka kartı özelliği için aynıdır. Herhangi bir özellik için belirleyeceğiniz şifre, kartın diğer özelliği için de geçerli olacaktır.


Kartım kayboldu/çalındı. Ne yapmalıyım?

En kısa sürede 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi hattımızı arayarak kayıp çalıntı menüsünden bilgi vermeniz gerekmektedir.​

Harcama itirazımı nasıl iletebilirim?

Detaylı bilgi ve Harcama İtirazı Formu için tıklayınız.​

Kartımın gönderi akıbetini nasıl öğrenebilirim?

Kartınızın akıbetini Bankkart Mobil ve Ziraat Mobil uygulamamız, İnternet Şubemiz veya 0850 258 00 00 numaralı Müşteri İletişim Merkezi'miz aracılığı ile öğrenebilirsiniz. ​

Kart ücretleri nelerdir, yasal dayanağı var mıdır?

Türk Ticaret Kanunu, Bankacılık Kanunu ile Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu'nda söz konusu kart üyelik/yenileme ücretinin alınabileceğine dair hükümler bulunmaktadır. Ayrıca, kredi kartı müşterilerimizce imzalanan Kredi Kartı Üyelik ve Kredi Sözleşmesinde de kart üyelik/yenileme ücreti uygulamasına ilişkin hükümler yer almaktadır.​

Tüm asıl ve ek Bankkartların aktif olan kredi kartı özelliği için ilk yıl üyelik ücreti alınmamakta olup, ilk finansal işleminizden bir yıl sonra kartınızda hareket bulunması durumunda yansıtılmaktadır. Kredi kartı üyelik ücreti yıllık olarak tahsil edilmekte olup, ücret bilgileri sitemizde Faiz ve Ücretler bölümünde yer almaktadır. Banka kartı ürünlerimiz ve Bankkartların banka kartı özelliği için herhangi bir kart ücreti bulunmamaktadır. ​

Kartımı yurtdışında kullanabilir miyim?

Kredi kartınız ve banka kartınız ile yurtdışındaki MasterCard ve Visa logolu ATM'lerden para çekebilir ve POS' lardan da alışveriş yapabilirsiniz. Troy logolu kartlarınız ile sadece yurtiçinde işlem yapabilirsiniz.

Yurtdışındaki ATM'lerde Banka kartınıza bağlı ana hesap dışındaki virman hesaplar görüntülenemez. Bu nedenle Banka kartınız ile yurtdışındaki ATM'lerden para çekebilmek, alışveriş yapabilmek için bakiyenizin bulunduğu hesap, kartınıza bağlı ana hesap olmalıdır.

Yurtdışı kullanımdan doğan borçlarınız hesap özetinize TL olarak yansıtılır. YD harcamalarınız Bankamıza kartlı ödeme kuruluşları tarafından USD cinsinden gönderilmekte olup işlem kaydının bankaya ulaştığı tarihteki Bankamız en yüksek USD döviz kuru esas alınarak TL'ye çevrilerek hesap özetinize yansıtılmaktadır.

YD harcamalarınızı TL yerine USD cinsinden ödemek isterseniz, Bankkart Mobil, Ziraat Mobil, İnternet Şube ve Çağrı Merkezimiz aracılığıyla yabancı para ekstre seçimini yapabilirsiniz. Yabancı para ekstre seçmeniz durumunda YD harcamalarınızı son ödeme tarihine kadar USD olarak ödeyebilirsiniz.

Kartım ile internet üzerinden alışveriş yapabilir miyim?

Evet, yurt içi ve/veya yurt dışı e-ticaret işlemlerine açık olarak tanımladığınız kartlarınız ile güvenli 3D-secure e-ticaret işlemi gerçekleştirebilirsiniz. E-ticaret işlemlerine açık olarak basılmasını talep ettiğiniz kartınız ile internetten alışveriş yapmak için, öncelikle ATM veya POS terminallerinden kartınız ile şifreli bir işlem gerçekleştirmeniz gerekmektedir.

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından yapılan yasal düzenleme gereğince, müşteri onayı alınmamış olan banka kartları ve kredi kartları (şirket ve sanal kartlar hariç) 01.02.2018 tarihinde e-ticaret (internetten alışveriş) işlemlerine kapatılmıştır. Kartınızdaki kısıtları değiştirmek için 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi, İnternet Şube ve Mobil Kanallarımız aracılığıyla işlem yapabilirsiniz.

Detaylı bilgi için Güvenli E-Ticaret bölümünü okuyunuz.​

Kartımın alışveriş, nakit çekim gibi işlemlere kapalı olmasını istiyorum. Ne yapabilirim?

Eğer internet şube müşterisi iseniz; İnternet Şube, Ziraat Mobil ve Bankkart Mobil uygulaması sayesinde istediğiniz kart için işlem kısıtları oluşturabilirsiniz. İnternet Bankacılığı müşterisi değil iseniz; 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayarak dilediğiniz karta işlem kısıtı ekleyebilirsiniz. ​

Temassız işlem nasıl yapılır?

Çipli Kartlarınız temassız özelliklidir. Kartınızın temassız özelliğini kullanmaya başlamak için kartınızla yapacağınız ilk işlemin temaslı ve şifreli bir işlem olması gerekmektedir. ​Ödeme anında kasiyere temassız ödeme yapmak istediğinizi belirterek, POS cihazının uygun olması durumunda kartınızı POS cihazına yaklaştırarak ödeme yapabilirsiniz. Bankkart ve Bankkart Genç kartınızın kredi kartı özelliği aktif ise, ödeme kredi kartı tarafından, kredi kartı özelliği aktif değil ise ödeme Banka kartı tarafına ait çip bakiyesinden gerçekleşecektir (Visa logolu kartlarda ise kartın ana hesabına bağlı vadesiz hesap üzerinden gerçekleşir). Çipli Banka kartı ürünlerinde de ise temassız ödemeler çip bakiyesinden gerçekleşecektir. Çip bakiyesini kullanarak temassız ödeme yapabilmek için, ATM'lerimiz aracılığıyla nakit veya hesaptan kartın çipine para yüklemeniz gerekmektedir.

1.500​ TL altı işlemleri şifresiz temassız olarak hızlıca gerçekleştirebilirsiniz. 1.500​ TL üstü işlemlerde ise şifre girmeniz gerekecektir. ​