​​​​​

Bankkart Kumbara ne demek?

Bankkart kumbara, birden fazla Ziraat Bankası kartınızın olması durumunda, bu kartlarla (ek kredi kartı dahil) yaptığınız alışveriş işlemlerinden kazandığınız Bankkart Lira'ların aynı havuzda toplanmasını, bu Bankkart Lira'ları banka veya kredi kartıyla anlaşmalı üye işyerlerinde harcayabileceğinizi ifade eder.​​

Bireysel kartlarınızla kazanılan Bankkart Lira'larınızı bireysel kartlarınız ile, ticari kartlarınızla kazanılan Bankkart Lira'larınızı ticari kartlarınız ile kullanabilirsiniz.

Örneğin; Bir bireysel banka kartı, bir tane de bireysel kredi kartı bulunan müşterimizin banka kartı ile 8, kredi kartı ile 5 Bankkart Lira kazanması halinde Bankkart Kumbara'da toplanan Bankkart Lira 13 olacak, bu Bankkart Lira'ları bireysel banka kartı veya kredi kartı ile harcayabilecektir.

Hangi işlemlerden Bankkart Lira kazanabilirim?

Bankkart (Banka Kartı) ve Bankkart'ın banka kartı uygulaması ile Bankkart üye işyerlerinde yaptığınız peşin alışverişlerden de Bankkart Lira kazanabilirsiniz, KMH limitinden yapılan taksitli işlemleri ise Bankkart Lira kazandırmamaktadır.

Bankkart'ın kredi kartı uygulaması ile Bankkart üye işyerlerinde yaptığınız peşin alışverişlerden Bankanın belirlediği oranda Bankkart Lira kazanılabilmektedir.


Hangi kartlarla Bankkart Lira kazanabilirim?

Bankkart (Banka kartları dahil), Bankkart Business ve Bankkart Başak kartları ile Bankkart üye işyerlerinde gerçekleştirilen peşin alışverişlerden Bankkart Lira kazanabilirsiniz.​

Bankkart Lira'larımı nasıl kullanabilirim?

Biriken Bankkart Lira'larınızı anlaşmalı üye işyerlerinden yaptığınız alışveriş işlemlerinde harcayabilirsiniz. Kartınızda biriken Bankkart Lira'lar nakde çevrilemez ve kredi kartı borcundan düşülemez.

1 Bankkart Lira kaç TL'dir?

1 Bankkart Lira = 1 TL'dir.​

Bankkart Lira'larımın son kullanım tarihi var mıdır?

Bankamızca düzenlenen kampanyalarından kazanılan Bankkart Lira'lar için son kullanma tarihi belirlenebilmektedir. Bu durumda kampanya duyurusu yapılırken söz konusu Bankkart Lira'ların son kullanma tarihi de belirtilmektedir.

Kampanyalar haricinde kazandığınız Bankkart Lira'lar yıl içinde kullanılmadığında bir sonraki yıla devretmektedir. Kullanılmayan Bankkart Lira'ların havuzdan silineceği bir tarihin Bankamız tarafından belirlenmesi halinde ise bu tarihi ATM, İnternet Şube vb. mecralarda ilgili Bankkart Lira sorgulama menüleri üzerinden öğrenebilirsiniz.


Bankkart Lira kazanmak için minimum işlem tutarı var mıdır?

Bankkart Banka Kartı ve Bankkart'ın banka kartı uygulaması ile Bankkart üye işyerlerinde yaptığınız 10 TL ve üzeri peşin alışverişlerinizden Bankkart Lira kazanabilirsiniz.​

Tüm Bankkart Lira'larımı katlı kullanabilir miyim?

Katlı kullanılacak maksimum Bankkart Lira tutarı üye işyeri bazlı değişiklik gösterebilir.​

Tüm üye işyerlerinde Bankkart Lira'larımı katlı kullanabilir miyim?

Katlı kullanım için anlaşma sağlanan Bankamız üye işyerlerinde Bankkart Lira'lar katlı kullanılabilecektir.

Katlı Bankkart Lira kullanımlarımı hangi kanallardan takip edebilirim?

Katlı Bankkart Lira kullanımlarınızın detaylarına Bankkart Mobil, İnternet Şube, 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezimiz ve Şubelerimizden ulaşabilirsiniz.​

Ayın Sektörü'ndeki harcamamdan kazandığım Bankkart Lira'lar ne zaman yüklenir?

Ayın sektörü kapsamında kazanılan Bankkart Lira'lar işlem anında yüklenir.​

Ayın Sektörü özelliğine başvurdum. Belirtilen sektörden harcama yapmazsam ne olur?

Ayın sektörü kapsamında belirtilen oranlarda Bankkart Lira kazanamamış olursunuz. Gelecek aylarda ayın sektörü kapsamında işlemler yapmanız durumunda belirtilen oranlarda ilave Bankkart Lira kazanımı sağlayabilirsiniz.​

Ayın Sektörü özelliğinden hangi kanallar aracılığıyla çıkabilirim?

0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi ve Şubelerimiz aracılığıyla özellikten çıkılabilecektir. 

Alışverişlerde taksit ve öteleme özelliğini kullanabilmek için ne yapmam gerekir?

Öncelikle bir banka kartınız olmalı veya Bankkart'ınızın banka kartı uygulaması açık olmalıdır. Ayrıca kartınızın ana hesabına tanımlı bireysel nitelikli ve aylık ödemeli Kredili Mevduat Hesap (KMH) limitiniz bulunmalıdır.​

Bankkart alışverişlerinde sunulan avantajlardan faydalanabilmem için başvuru yapmam gerekiyor mu?

Alışverişlerde taksit ve öteleme özelliklerini kullanabilmeniz için; herhangi bir başvuru yapmanız gerekmemektedir. Aynı hesabımın ana hesap olarak tanımlı olduğu birden fazla banka kartım var. ​

Tüm kartlarım ile taksit ve öteleme özelliklerini kullanabilir miyim?

Evet, kartlarınızın ana hesabında aylık ödemeli KMH limiti tanımlı ise kartlarınız ile özelliklerden faydalanabilirsiniz.​

Banka kartım ile yapacağım taksitli alışveriş için minimum işlem tutarı var mıdır?

Banka kartı ile yapacağınız 5 TL ve üzeri alışveriş işlemlerinizi taksitlendirebilirsiniz. ​

Banka kartım ile taksitli alışveriş limitim ne kadar? Bu limiti artırabilir miyim?

Taksitli alışveriş limitiniz "Kullanılabilir Kredili Mevduat Hesap Limiti"niz ile sınırlıdır. Faturalarınız için ayırdığınız özel limitiniz yalnızca fatura ödemelerinde kullanılabilmektedir. KMH limitinizi arttırmak için Şubenize başvurabilirsiniz. ​

KMH limitim neye göre belirlenir?

Talep ettiğiniz limit ve bankamız kredi politikaları doğrultusunda belirlenir. ​

Taksitli alışveriş yapmak için alışveriş anında yapmam gereken ek bir şey var mı?

Anlaşmalı üye işyerlerimizde işleminizi taksitli olarak gerçekleştirmek istediğinizi söylemeniz yeterli. ​

Taksit tutarı ve ödeme tarihlerimi işlemi onaylamadan önce öğrenebilir miyim?

Taksitli işlemlere ilişkin alışveriş tutarı ve taksit adedi bilgilerinin POS cihazına girişi yapıldıktan sonra; taksit tutar ve ödeme tarihi bilgilerinin, POS cihazının özelliğine göre, cihaz ekranında veya slip üzerinde gösterimi sağlanır. POS cihazı üzerinde "Evet" ve "Hayır" seçenekleri sunulur. İşleme devam etmek için "Evet" seçilerek işlemin onaylandığına dair kart şifresi girişi sağlanmalıdır. ​

En fazla kaç taksit yapabilirim?

Yasal düzenlemeler doğrultusunda alışveriş yaptığınız sektöre göre değişiklik göstermektedir. Taksit sayısını işlem esnasında üye işyerlerinden detaylı olarak öğrenebilirsiniz. ​

Alışveriş işleminin ötelenmesi için işlemin tamamı KMH limitinden mi gerçekleşmelidir?

Hayır, işlem kısmen vadesiz mevduat hesabından karşılansa dahi KMH limitinden kullanılan tutar ötelenir. ​

KMH limitimden gerçekleşen tüm alışveriş limitleri ötelenir mi?

Hayır, KMH faiz tahakkuk gününüze 15 ve daha az gün kala yaptığınız 5 TL ve üzeri alışveriş işlemleri ötelenir. ​

Banka kartımla yaptığım alışveriş dışındaki işlemlerimi de taksitlendirebilir / öteleyebilir miyim?

Banka kartınız ile gerçekleştirdiğiniz alışveriş dışındaki nakit çekim, POSpara gibi işlemler taksitlendirilmez veya ötelenmez. ​

Yaptığım alışveriş işleminin ötelendiğini nasıl anlayacağım?

YHer ay gerçekleştirdiğiniz ilk öteleme işlemi için SMS ile bilgilendirilirsiniz. Bu tarihten sonra, hesabınız artı bakiyeye geçmediği sürece, KMH faiz tahakkuk tarihine kadar gerçekleştireceğiniz tüm peşin alışveriş işlemleriniz ötelenir. ​

Taksit ve öteleme özelliklerinden faydalanmak için bir ücret ödemem gerekiyor mu?

Hayır, özelliklerin kullanımı herhangi bir ücrete tabi değildir. ​​​

Ödeme planımı nasıl takip edebilirim?

Kart hareketlerinizi aşağıdaki kanallardan takip edebilirsiniz.

  • İnternet Şube
  • Ziraat Mobil
  • Bankkart Mobil
  • 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi
  • Şube
​​

Hem taksit hem de öteleme özelliklerini kullanarak işlem yaptığımda iki farklı ödeme planı mı oluşur?

Taksit ve öteleme özelliklerini kullanarak yaptığınız alışveriş işlemlerinin geri ödeme planı ortak olarak oluşturulur. Örneğin; taksitli işleminiz varken öteleme işlemleriniz için geri ödeme tarihiniz, alışveriş tarihinizi takip eden ilk taksit gününüz ile aynı gün olacaktır. ​

Özellik kullanımından kaynaklı olarak faiz ödemem gerekiyor mu?

Hayır, özelliklerin kullanımından kaynaklı herhangi bir faiz oluşmaz. Geri ödeme tarihlerinde vadesiz mevduat hesabınızda taksit borcunuzu karşılayacak tutarda artı bakiye olması gerekmektedir. Yeterli bakiye olmaması durumunda borç tahsilatı KMH limitinizden yapılarak bakiyeniz eksiye döneceğinden, bu tarihten itibaren söz konusu tutar için güncel KMH faizi işlemeye başlar. ​

Taksit tarihinde borcumu ödeyemezsem faiz işler mi?

Geri ödeme tarihinde hesap bakiyeniz yeterli olmadığında borcunuzun tahsilatı KMH limitinizden yapılacağı için bakiyeniz eksiye döner ve bu tarihten itibaren söz konusu tutar için güncel KMH faizi işlemeye başlar. ​

KMH faiz oranını nereden öğrenebilirim?

Güncel KMH faiz oranını öğrenmek için tıklayınız.


Ödeme planımı oluşturan kart işlemlerimi nasıl takip edebilirim?

Kart hareketlerinizi aşağıdaki kanallardan takip edebilirsiniz.

  • İnternet Şube
  • Ziraat Mobil
  • Bankkart Mobil
  • 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi
  • Şube

Aynı hesaba bağlı birden fazla banka kartım olması durumunda geri ödeme tarihleri nasıl belirlenir?

Kartlarınız ile gerçekleştirdiğiniz tüm taksitli ve öteleme işlemleri için tek bir ödeme planı oluşturulur ve ödeme tarihleri KMH faiz tahakkuk günleriniz olarak belirlenir. ​

Geri ödeme tarihlerimi değiştirebilir miyim?

Geri ödeme tarihleriniz KMH faiz tahakkuk günlerinde oluştuğu için öncelikle KMH limitinize ilişkin bilgilerin güncellenmesi gerekmektedir. Şubenize başvurmanız gerekmektedir. ​

Geri ödeme gününden önce borcumu yatırabilir miyim?

Evet, dilediğiniz zaman borcunuzun tamamını veya istediğiniz kısmını erken ödeyebilirsiniz. ​

Erken ödeme işlemini nasıl yapabilirim?

Erken ödeme işlemini,  ister yaptığınız alışveriş işlemi özelinde isterseniz de ödemek istediğiniz taksitleri seçerek yapabilirsiniz. Vadesiz mevduat hesabınızda yeterli bakiye olması durumunda, aşağıdaki kanallardan ödeme yapabilirsiniz;

  • İnternet Şube
  • Ziraat Mobil
  • Bankkart Mobil
  • 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi
  • Şube

Harçlık Avans nedir?

Harçlık Avans, KYK’dan burs/öğrenim kredisi alan üniversite öğrencilerinin Bankkart Genç’lerine tanımlanan, hesabında para bulunmasa bile sadece alışverişlerde kullanabileceği faizsiz/masrafsız bir alışveriş limitidir.

Bu limit, Bankkart Genç’in bağlı olduğu vadesiz mevduat hesabında para kalmadığında devreye girerek sana alışveriş imkânı sağlar. Harçlık Avans’tan harcadığın tutar, KYK burs/öğrenim kredinden otomatik olarak tahsil edilir.

Harçlık Avans limiti her yıl KYK ödemesine​ göre belirlenmektedir.

KYK burs/öğrenim kredilerine yönelik detaylı bilgi için: KYK - Sıkça Sorulan Sorular


Harçlık Avans'ımı ATM'den nakit olarak çekebilir miyim?

Hayır, Harçlık Avans'ı sadece alışverişlerde kullanılabilirsin. ​

KYK'dan burs / öğrenim kredisi alıyorum fakat Bankkart Genç'im yok, Harçlık Avans'a başvurabilir miyim?

Harçlık Avans sadece Bankkart Genç ile kullanılabilmektedir. KYK'dan burs/öğrenim kredisi alıyorsan ve Bankkart Genç'in yoksa Şubelerimizden, 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi'nden, İnternet Şube'den, Ziraat Mobil'den veya GENC BANKKART yazıp 4747'ye SMS göndererek Bankkart Genç başvurusunda bulunabilirsin. Bankkart Genç'ini Şubemizden teslim alırken kartına Harçlık Avans tanımını da yaptırabilirsin. ​

KYK'dan burs / öğrenim kredisi alıyorum fakat Bankkart Genç'im var ama Harçlık Avans'ım yok. Nasıl tanımlatabilirim?

Sana en yakın şubemize gelerek Harçlık Avans başvurusu yapabilirsin. ​

KYK'dan burs / öğrenim kredisi almıyorum, Bankkart Genç'im var ama Harçlık Avans'ım yok. Nasıl tanımlatabilirim?

Harçlık Avans sadece KYK'dan burs/öğrenim kredisi alan müşterilerimize sunulan bir üründür. 18 - 26 yaş aralığında bir Lisans, Yüksek Lisans ya da Doktora öğrencisiysen fakat KYK'dan burs / öğrenim kredisi almıyorsan kredi kartı özelliğini açtırmak için en yakın şubemize başvurabilirsin. ​

Harçlık Avans'ımdan ne kadar harcadığımı, ne kadar limitim kaldığını nasıl öğrenebilirim? Harçlık Avans'tan yaptığım harcamaları nereden izleyebilirim?

Harçlık Avans bakiyeni ve kalan limitini ATM'lerimizden, 0850 220 00 00 Müşteri İletişim Merkezi'nden, İnternet Şube'den, Ziraat Mobil'den veya HARCLIK AVANS BAKIYE yazıp 4747'ye SMS göndererek kolaylıkla öğrenebilirsin. Harçlık Avans'tan yaptığın harcamaları İnternet Şubemizde Bankkartlarım menüsüne girdiğinde Kart Hareketleri İzleme butonuyla açılan ekrandan Bankkart Genç'ini seçerek görebilirsin. ​

Mezun olduktan sonra Bankkart Genç'imi / Harçlık Avans'ımı kullanmaya devam edebilir miyim?

Mezun olduktan sonra Harçlık Avans'ın burs / öğrenim kredisi ödemen kesildiği için kullanıma kapatılacaktır. Bankkart Genç'inin Banka Kartı özelliğini alışveriş ve diğer bankacılık işlemlerinde, Kredi Kartı özelliğini daha önce açtırdıysan, alışverişlerinde ve kredi kartı ile yapılabilecek diğer işlemlerde, mezun olduktan sonra da kullanmaya devam edebilirsin. ​

Harçlık Avans limitim kapatılmış. Nedenini öğrenebilir miyim?

Harçlık Avans limitin aşağıdaki birkaç sebepten kapatılmış olabilir.

  • KYK'dan burs / öğrenim kredisi almaya devam etmiyorsan,​
  • Ziraat Bankası'nda gecikmiş kredi kartı borcun varsa,
  • Hesap ya da borç durumun artık uygun değilse

Detaylı bilgi almak için 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi'ni arayabilir ya da en yakın şubemize başvurabilirsin.


Bankkart'ın kredi kartı özelliği ile yaptığım harcamadan Bankkart 360 Bankkart Lirası kazanabilir miyim?

​Kredi kartı harcaması bankacılık ürün özelliğinden Bankkart Lira kazanılabilmesi için ön koşuldur. Ay içerisinde belirtilen tutarda kredi kartı harcamasının yapılması ve ürün özellikleri için istenen koşullarının sağlanması durumunda bankacılık ürünlerinden Bankkart Lira kazanımı gerçekleşecektir​

Bankkart 360 özelliğine katıldım. Belirtilen kredi kartı harcamasını yapamazsam ne olur?

Bankacılık ürünlerinden Bankkart Lira kazanmak için ön koşulu sağlamamış ve ürünlerden Bankkart Lira kazanamamış olursunuz. Gelecek aylarda Bankkart 360 kapsamında belirlenen harcamayı yaparak bankacılık ürünlerinden Bankkart Lira kazanımı sağlayabilirsiniz.​

Bankkart 360 özelliğinden hangi kanallar aracılığıyla çıkabilirim?

0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi ve Şubelerimiz aracılığıyla özellikten çıkılabilecektir.​

Hangi üye işyerlerinde çoklu limit özelliğinden faydalanabilirim?

Bankamız üye işyeri olan ana bayilerden yapılacak alımlarda çoklu limit özelliği kullanılabilir. ​

Çoklu Limit özelliği ile yaptığım alışverişlerden Bankkart Lira kazanabilir miyim?

Çoklu limit özelliği ile yapılan alışverişlerden Bankkart Lira kazanılmaz.​

Kartıma kaç tane borçlu cari hesap bağlayabilirim?

Bankkart Business Kartınıza dokuz adet borçlu cari hesap bağlayabilirsiniz. ​

İşlem yapmadan önce kalan borçlu cari hesap bakiyemi sorgulayabilir miyim?

Bankkart Business Kartınıza bağlı borçlu cari hesaplarınızın kalan bakiyelerini POS'larımız aracılığıyla sorgulayabilirsiniz. ​

Herhangi bir sebeple Nefes Ayları başvurumu iptal edebilir miyim?

Başarılı bir şekilde gerçekleşen Nefes Ayları başvuru işlemlerine ilişkin iptaller başvuruya konu ekstrenin kesildiği andan, bir sonraki ekstrenin kesildiği ana kadarki süreçte, tüm başvuru kanallarından yapılabilir. İptal işlemi gerçekleştikten sonra söz konusu ekstre için herhangi bir faiz indirimi uygulanmaz ve bir yıl içinde kullanılabilecek Nefes Ayları hakkı kullanılmamış sayılır. ​

Nefes Ayları özelliğine başarılı başvuru yaptıktan sonra hesap kesim tarihimi değiştirirsem başvurum iptal olur mu?

Hesap kesim tarihi değişiklikleriniz başvurunuzu etkilemeyecektir. ​

Ek kartlar da Nefes Ayları özelliğinden faydalanabilir mi?

Ek kart borçları asıl kart ekstrelerinde ekstreleştiği için, yalnızca asıl kartlar Nefes Ayları özelliğine başvuru yapabilir. ​

Kredi kartı borcumun tamamı için otomatik ödeme talimatım bulunuyor, Nefes Aylarına başvuru yapabilir miyim?

Kredi kartı borcunuzun tamamı için otomatik ödeme talimatı vermiş olmanız, başvuru için gerekli koşulları sağlıyorsanız, nefes aylarına başvuru yapmanıza engel değildir. Otomatik ödeme talimatınız nefes ayları özelliğinin kullanıldığı ekstre döneminde çalışmayacak, bir sonraki dönemden itibaren çalışmaya devam edecektir. ​

Sanal kart nedir? Nasıl sanal kart tanımlayabilirim?

Sanal kart Bankkart Mobil, Ziraat Mobil ve İnternet Şube’den banka kartınızla veya kredi kartınız ile ilişkilendirerek oluşturup, yine bu kanallardan limitini dilediğiniz an değiştirip yönetebileceğiniz, e-ticaret işlemlerinde kullanabileceğiniz bir kart numarasıdır. Banka kartınıza bağlı olarak hesabınızdan alışveriş yapmak için Sanal Banka Kartı, kredi kartı limitinizden alışveriş yapmak için Sanal Kredi Kartı tanımlayabilirsiniz. Sanal kredi kartınızı e-ticaret işlemlerinin yanı sıra mail order, telephone order gibi kartınızın fiziki olarak bulunmadığı tüm alışverişlerde güvenle kullanabilirsiniz.

Sanal kartınızı Bankkart Mobil, Ziraat Mobil ve İnternet Şube’de Sanal Kartlarım menüsünden tanımlayabilirsiniz. Sanal kart kullanabilmek için İnternet Bankacılığı müşterisi olmanız gerekir. Yılda en fazla 10 adet Sanal Kredi Kartı, 10 adet Sanal Banka Kartı tanımlanabilmektedir.

Sanal kart limitini nasıl değiştirebilirim?

İnternet Şubesi, Ziraat Mobil ve Bankkart Mobil ile sanal kart ile ilgili menüden sanal kart limitinizi değiştirebilirsiniz. ​

Ek kart nedir?

Ek kredi kartı, asıl kart hamilinin talebi doğrultusunda, limiti asıl kart hamiline tanınan limiti geçmemek ve bu limitten karşılanmak üzere, limitin belirli bir miktarı veya oranında, 15 yaşını dolduran kimselere nakit çekimi ile mal ve hizmet alımlarında kullanılmak üzere tahsis edilen kredi kartıdır. ​

Nasıl ek kart çıkartabilirim?

Ek kart başvurunuzu tüm Şubelerimiz ve İnternet şube, Ziraat Mobil, Bankkart Mobil, bankamız web sitesi, Müşteri ieltişim Merkezi, SMS ve ATM'lerimiz aracılığıyla Bankamıza iletebilirsiniz.​

Ek kartımın limitini nasıl belirleyebilirim?

Ek kartınızın limitini asıl kart hamiline tanınan limiti geçmemek ve bu limitten karşılanmak üzere, limitin belirli bir miktarı veya oranında belirleyebilirsiniz. ​

Bankkart ek kartımda banka kartı özelliği var mıdır?

Asıl Bankkart'ın kredi kartı özelliğine bağlı olarak üretilen Ek bankkart ürünümüzde de banka kartı özelliği mevcuttur. Şubelerimiz aracılığıyla kartınızın banka kartı özelliğine size ait bir vadesiz mevduat hesabı bağlayabilir harcamalarınızı ve nakit çekimlerinizi kartınızı terminale taktığınızda banka kartı özelliğini seçerek bu hesap üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. Herhangi bir hesap bağlamamanız durumunda ise Ek Bankkart kartınızın banka kartı özelliği ile sadece elektronik cüzdan fonksiyonunu kullanabilirsiniz. Yani kartınızın çipine nakit olarak ATM den para yükler ve harcamalarınızı bu yüklediğiniz tutar üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.​