Hissedarı, çalışanları, müşterileri ve tedarikçileri, Ziraat Bankası’nın ana paydaş grubunu oluşturmaktadır. Banka, bu grupta yer alan paydaşları ile sürekli iletişim ve iş birliği içinde faaliyetlerini yürütmektedir.
Büyük bölümü günlük hizmet döngüsü kapsamında devam eden paydaş iletişimi, Ziraat Bankası açısından talep ve beklentileri doğru anlamak ve değerlendirmek adına son derece değerli bir platform sunmaktadır.
Ziraat Bankası, ana paydaş grubuna ek olarak düzenleyici kurumlar, uluslararası bankalar, yatırımcılar ve derecelendirme kuruluşları, medya, sektörel birlik ve organizasyonlar ile toplumdan oluşan diğer paydaşları ile de yakın ilişki içindedir.
|
Paydaş grubu |
İletişim sıklığı |
İletişim kanalları |
Ana Paydaşlar |
Çalışanlar |
İş döngüsü kapsamında - günlük |
İstihdam süreci, çalışanlara yönelik eğitim programları, performans değerlendirme toplantıları, iç iletişim mecraları, yönetici görüşme ve bilgilendirme/paylaşım toplantıları. |
Müşteriler |
Hizmet döngüsü kapsamında - 7/24 |
Ziraat Bankası şubeleri, alternatif dağıtım kanalları (ATM, internet bankacılığı, mobil bankacılık, çağrı merkezi), müşteri ilişkileri temsilcileri, müşteri ziyaretleri. |
|
Tedarikçiler |
İş döngüsü kapsamında - günlük |
Ziraat Bankası’nca dışarıdan tedarik edilen tüm hizmetlerin satın alım süreci. |
|
Hissedar |
Genel Kurul ve gerekli diğer durumlarda |
Genel Kurul (yıllık). Ziraat Bankası ayrıca, Finans Grubu Şirketleri Yönetimi ve Yatırımcı İlişkileri Birimi üzerinden kamuoyunu aydınlatmaya yönelik çalışmalar yürütmektedir. Faaliyet raporları ve diğer sunumlar ile Kamuyu Aydınlatma Platformu’na yapılan açıklamalar bu kapsamdadır. |
|
Diğer Paydaşlar |
Düzenleyici kurumlar |
İş döngüsü kapsamında - gerekli durumlarda |
Mevzuat gereğince yapılan raporlamalar, yazışmalar ve ilgili toplantılar. |
Uluslararası banka ve yatırımcılar |
İş döngüsü kapsamında - günlük |
İş birliği içinde çalışılan Dünya Bankası, Avrupa Yatırım Bankası vb. finans kuruluşları ile yapılan toplantı ve görüşmeler. |
|
Kredi Derecelendirme kuruluşları |
İş döngüsü kapsamında - gerekli durumlarda |
Toplantı, raporlama, sunum, yazışmalar |
|
Sektörel birlik ve organizasyonlar |
İş döngüsü kapsamında - günlük |
Toplantı, sunum ve günlük iletişim çalışmaları. |
|
Medya |
İş döngüsü kapsamında - gerekli durumlarda |
Kamuoyunun şeffaf ve hızlı bir yaklaşımla aydınlatılmasına yönelik çalışmalar (basın toplantıları, basın bültenleri, röportajlar, ulaşan soruların yanıtlanması vb.). |
|
Toplum |
Sosyal sorumluluk projeleri kapsamında |
Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ve bağış faaliyetleri. |