Ziraat Bankası, sektörel beklentileri ve teknolojik gelişmeleri de dikkate alarak, 7 temel hedef belirlemiş ve 2015 yılı yol haritasını oluşturmuştur.
mükemmel müşteri deneyimi
çoklu kanal entegrasyonu
Ziraat Bankası, kurumsal gelişimin bitmeyen bir yolculuk olduğunun bilinciyle gelişmeye, çalışanları ve müşterileri ile birlikte daha ileriye yürümeye devam etmektedir.
Ziraat Bankası, müşterilerinin tüm finansal ihtiyaçlarının karşılanmasında çözüm ortağı olmak ve onlara her zaman daha kaliteli hizmet sunmak üzere 2012 yılında başlattığı dönüşüm yolculuğu ile elde ettiği kazanımları çoğaltarak geleceğe taşımaya devam etmektedir.
Ziraat Bankası’nın hedefi; değişen dünya ve sektör koşullarında müşterilerinin tüm finansal ihtiyaçlarının Ziraat Finans Grubu çatısı altında karşılanmasını sağlamak üzere etkin çözümler üretmektir.
Banka, Ziraat Finans Grubu’nu her kesimden müşteriye hizmet vermek üzere Kurumsal Bankacılık, Kitle Bankacılığı ve Uluslararası Bankacılık olmak üzere 3 temel alanda geleceğe taşımayı hedeflemektedir. Bu stratejik hedefe ulaşmak adına, sektörel beklentiler ve teknolojik gelişmeler de dikkate alınarak, 7 temel hedef belirlenmiş ve 2015 yılı yol haritası oluşturulmuştur.
1. Sürdürülebilir Müşteri İlişkileri Yönetimi: Ziraat Bankası bütün müşterileri ile değer yaratan, sürdürülebilir ilişkiler tesis etmeye odaklıdır.
Banka, 2015 yılında da müşterilerle sürdürülebilir ilişkiler tesis etmek adına, temasın sağlandığı tüm kanallarda mükemmel müşteri deneyimini sağlamak prensibi doğrultusundaki faaliyetlerini sürdürmüştür.
Müşterilerin finansal ihtiyaçlarını karşılamak üzere yeni ürün ve mevcut ürünlerin geliştirilmesine yönelik çalışmalar kesintisiz olarak devam etmiştir. Bu kapsamda kurumsal müşteriler için devre faiz ödemeli spot kredi ürünü kullanıma sunulmuştur. Bireysel müşterilerin konut finansmanı hakkında detaylı bilgilendirilmelerini, bu kapsamdaki her türlü sorularına yanıt bulabilmelerini ve Banka’nın anlaşmalı konut projeleri hakkında bilgi almalarını sağlamak üzere www.evinziraatten.com alt sitesi yayına açılmıştır.
Tarım sektörüne yönelik olarak Başakkart markası altında sunulmakta olan banka kartı ürünü, ticari hayatın her noktasında olmak üzere Girişimci/Kurumsal segmentteki müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda geliştirilmiş ve kullanıma sunulmuştur. Şubelerde bulunan sıra çağrı sistemine müşteri profiline uygun olarak İngilizce, Rusça ve Almanca dil seçenekleri de eklenerek yabancı uyruklu müşterilerin Ziraat Bankası şubelerinde yaşadıkları deneyimin iyileştirilmesine yönelik önemli bir adım atılmıştır. Ayrıca, sıra çağrı sistemi ile akıllı cep telefonu entegrasyonu sağlanarak, Banka müşterilerinin mobil bankacılık uygulaması ile en yakındaki veya istedikleri şube için sıra numarası alabilmeleri sağlanmıştır. Türkiye’de ilk defa Ziraat Bankası tarafından uygulamaya alınan “Randevu Sistemi” ile müşteriler şubeden yapacakları işlemler için önceden randevu alarak işlemlerini sıra beklemeden gerçekleştirebileceklerdir.
Müşterilere her kanaldan etkin bankacılık hizmeti sunmak hedefi doğrultusunda “kanal optimizasyonu” çalışmaları ile şube ve şube dışı tüm kanallarda müşteri deneyiminin mükemmelleştirilmesine yönelik çalışmalara 2015 yılında devam edilmiştir. Bu kapsamda, İnternet Şubesi, ATM’ler ve mobil bankacılık kanallarının hem bireysel, hem de kurumsal müşterilere yönelik fonksiyonel özelliklerinin geliştirilmesi çalışmaları aralıksız sürdürülmüştür. İnternet Şubesi müşterilerinin ihtiyaçlarına uygun limit tanımı (tutar ve işlem adedi) yapabilmelerini sağlamak üzere esnek limit yapısı uygulamaya alınmıştır. İnternet Şubesi üzerinden müşterilerin tahsile verdiği ve aldığı Ziraat Bankası çek ve senetlerini ilgili şube bazında izleyebilmeleri ve çağrı merkezi kanalıyla hesap kapama işlemlerini yapabilmelerine yönelik yenilikler de devreye girmiştir. Müşterilerin finansal ihtiyaçlarının bütün hizmet kanallarından aynı kalitede karşılanmasını sağlamak ve bunun için entegre kanallar oluşturmak üzere, çoklu kanal entegrasyonu çalışmaları başlatılmıştır.
Engelsiz Bankacılık kapsamında engelli müşterilerin ürün ve hizmetlere ulaşabilirliğini kolaylaştırmak üzere 2015 yılında başlatılan çalışmalar doğrultusunda 200’den fazla şubede tadilat başlatılarak şube konseptleri engelli müşterilere uygun olarak geliştirilmektedir. Ayrıca, engelli müşteriler için avantajlı bankacılık ürünleri sunan Engelsiz Bankacılık Destek Paketi uygulamaya alınmıştır.
Müşterilere hızlı ve etkin çözümler üretmek üzere müşteri iletişim altyapısı güçlendirilmiş ve yeni çağrı merkezi Samsun’da faaliyete başlamıştır.
Ziraat Bankası, 2015 yılında şube ağını genişleterek, müşterilerine ulaşacağı daha fazla temas noktası oluşturmaya devam etmiştir. Bu kapsamda, Priştine/Kosova şubesi ve yeni açılan 112 yurt içi şube ile birlikte, Banka’nın şube sayısı yılsonu itibarıyla, yurt dışı dahil olmak üzere 1.812’ye ulaşmıştır.
Toplumun tüm kesimlerinin çalışmaktan memnun olduğu, sadece iyi günde değil, kötü günde de müşterilerinin yanında olmayı kurumsal bir misyon olarak belirlemiş olan Ziraat Bankası; Hopa, Borçka, Murgul ve Arhavi ilçelerinde meydana gelen sel felaketinden etkilenen müşterilerine, Banka’dan kullanmış oldukları kredilerini yapılandırma ve ödemelerini erteleme olanağı sunmuştur.
2. Kurumsallaşmış İş Süreçleri: İş süreçlerinin kurumsallaştırılması, sürekli iyileştirilmesi ve geliştirilmesi ile verim artışı sağlanmaktadır.
Dönüşüm yolculuğu ile elde edilen verimlilik artışlarını, orta ve uzun vadede kurumsal sürdürülebilirlik uygulamaları ile artırarak, Banka’nın ulusal piyasadaki güçlü konumunun ve küresel rekabet gücünün geliştirilmesine devam edilmektedir. Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınmasına katkı sağlamaya odaklı çalışmalar Genel Müdür’ün liderliğinde ve Stratejik Yönlendirme Komitesi koordinasyonunda yürütülmektedir.
İlk kez 2013 yılı faaliyetleri kapsamında yayımlanan Ziraat Bankası Sürdürülebilirlik Raporu GRI tarafından A+ notu ile derecelendirilmiştir. Bütün birimlerin özverili çalışmaları sonucunda, G4’ün kapsamlı seviyesine tam uyumlu olarak hazırlanan 2014 Sürdürülebilirlik Raporu da internet sitesinde yayımlanmıştır. Doğal kaynakları korumayı temel bir görev kabul eden Ziraat Bankası, 2014 yılı Sürdürülebilirlik Raporu’nu basılı olarak üretmeyerek kağıt tasarrufu hedefine katkıda bulunmuştur.
İş süreçlerinin uçtan uca dijitalleştirilmesi hedefi kapsamında, Türksat, TOKİ, Türk-Vet, Noterler Birliği gibi banka dışı kurumlarla yapılan entegrasyon çalışmaları devam etmektedir.
Kurumsal mimari çatısı altında iş, veri, uygulama mimarileri ve teknolojik altyapı entegrasyonunun etkin bir şekilde oluşturulmasını sağlamak üzere çalışmalar başlatılmıştır. İş süreçleri ve BT süreçlerinin ortak bir platform üzerinden birbiriyle uyumlu çalışabilecek şekilde modellenmesi, iş süreçlerinin yazılıma girdi sağlayarak etkileşimin artırılması amacıyla Banka ortaklığı olan Ziraat Teknoloji süreçleri ile entegre çalışacak yönetim sistemleri geliştirilmesi çalışmaları 2015 yılı son çeyreğinde başlatılmıştır.
Ziraat Bankası, uluslararası hizmet ağını genişletmek hedefi doğrultusunda çalışmalarını sürdürmektedir.
hedef pazarlarda yeni şubeler
18 ülke ve 97 noktada hizmet
3. Entegre Ortaklık Yönetimi: Ziraat Finans Grubu’na giden yolda Banka, yurt içi ve yurt dışı ortaklıklar ve yurt dışı şubeler arasındaki sinerji sürekli geliştirilmektedir.
Ziraat Katılım Bankası, müşterilerin farklı finansal ihtiyaçlarına etkin bir şekilde yanıt vermek üzere, 2015 yılı ikinci çeyreğinde Ziraat Finans Grubu ailesine katılarak faaliyetlerine başlamıştır. Ziraat GYO’nun kurulması çalışmaları ise devam etmektedir.
Ziraat Bankası’nın faaliyet gösterdiği coğrafyalarda şube sayısını artırmak ve hedef pazarlarda yeni yurt dışı şube veya iştirak bankaları kurarak uluslararası hizmet ağını genişletmek hedefleri doğrultusunda çalışmalar sürdürülmektedir. Bu doğrultuda, özellikle son yıllarda ekonomik açıdan önemli gelişim gösteren, Türkiye ile köklü tarihi ve kültürel bağları bulunan ve Türk yatırımcılarının bulunduğu veya yatırım için potansiyel arz eden coğrafyalar, Ziraat Bankası için hedef pazarlar olarak öne çıkmaktadır.
Ziraat Finans Grubu’nun yurt dışında genişletilmesine yönelik çalışmalar kapsamında; Kosova Cumhuriyeti’nde Priştine Şubesi 2015 yılı ikinci çeyreğinde bankacılık faaliyetine başlamıştır. Kuruluş çalışmaları tamamlanmış olan Azerbaycan ve Karadağ Cumhuriyeti’ndeki bankalar da 2015 yılı üçüncü çeyreğinde bankacılık faaliyetlerine resmi olarak başlamışlardır. 2015 yılı itibarıyla Ziraat Bankası; 18 ülke ve 97 noktada hizmet sunan yurt dışındaki en geniş ağa sahip Türk Bankası olarak konumlanmaktadır.
Ziraat Bankası’nın uluslararası bankacılık stratejisi ve vizyonuna bağlı olarak,
- ortaklık ve şubelerin faaliyet gösterdikleri ülkelerde etkinliği artırmak,
- bu ülkeler ile Türkiye arasındaki ticari ve ekonomik ilişkilerin gelişmesine katkıda bulunmak,
- dış ticaretin finansmanında güçlü rol ve yüksek pay almak,
- ülkedeki Türk yatırımcıların bankacılık ihtiyaçlarına cevap verebilmek,
- müşterilere hızlı, kaliteli ve çözüm odaklı ürün ve hizmet sunmak,
- “Ziraat Finans Grubu” temel anlayışı çerçevesinde Banka, yurt içi iştirakler ve bulunduğu coğrafyalar arasında etkin bir sinerji oluşturmak
amacıyla yapılanma devam etmektedir.
Yurt dışı ortaklıkların temel bankacılık sistemlerinin yenilenmesi çalışmaları kapsamında Bosna Hersek’te yeni bankacılık yazılımı 2015 yılı Şubat ayı itibarıyla tamamlanmıştır. Almanya’da bulunan ortaklıkta 2014 yılında başlayan çalışmaların 2016 yılı ilk çeyreğinde tamamlanması planlanmaktadır.
çözüm odaklı ürün ve hizmetler
dijitalleştirilmiş operasyonlar
4. Operasyonel Mükemmeliyet: Teknolojiye hızla uyum sağlayabilen, operasyonlarını yüksek oranda dijitalleştirmiş ve merkezileştirmiş bir banka olmak…
Ziraat Bankası şubelerinin müşterileriyle daha kaliteli zaman geçirmelerini, böylelikle müşterilerin finansal ihtiyaçlarını doğru bir şekilde tespit ederek onlara uygun değer önerileri oluşturmalarını sağlamak amacıyla; şubeler üzerindeki operasyonel iş yükünün azaltılması için yürütülen iyileştirme ve süreçlerin merkeze alınması çalışmalarına 2015 yılında da devam edilmiştir.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile yürütülen ortak çalışma kapsamında 2015 yılı Mart ayında ipotek fek işlemlerinin merkezden yapılması sağlanmıştır. Ziraat Bankası, ipotek feklerini merkezden gerçekleştiren ilk ve tek bankadır.
Kare kodlu çek uygulaması hayata geçirilerek çek sahtekarlığı riskinin azaltılmasına yönelik önemli bir adım atılmıştır.
Ziraat Bankası ile TOKİ arasında veri akışını sağlamak üzere yürütülen sistemsel altyapı çalışmaları sürmektedir. TOKİ işlemlerine aracılık eden belirli şubeler üzerinde oluşan işlem yoğunluğunun hafifletilebilmesi amacıyla TOKİ işlemlerinin tüm Ziraat Bankası şubelerinde yapılabilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca TOKİ işlemlerine yönelik operasyonların merkeze alınmasına yönelik çalışmalar da devam etmektedir.
Kaynağı Ziraat Bankası’na ait olmamakla birlikte; kredi kullandırım ve tahsilatlarına aracılık edilen fon kaynaklı krediler ile ilgili 2015 yılı ilk çeyreğinde başlatılan proje kapsamında, bu kapsamdaki kredi süreçleri uygulamalarının standartlaştırılması, basitleştirilmesi ve merkezileştirilmesi ile şubelerin üzerindeki iş yükünün hafifletilmesi hedeflenmektedir.
Şubelerin üzerindeki operasyonel iş yükünü azaltmak üzere yürütülen süreçlerin merkezileştirilmesi çalışmalarında en önemli adım olan kredi operasyonlarının merkeze alınması çalışmaları, 2015 yılında da hızla devam etmiştir. 2014 yılında sözleşme girişlerinin merkeze alınması ile başlayan süreçte kredi teminat girişlerinin merkezden gerçekleştirilebilmesine yönelik çalışmalar da sürdürülmektedir. Kredi kullandırımlarının merkezden yapılmasına yönelik çalışmaların 2016 yılı içerisinde tamamlanması hedeflenmektedir.
Banka’nın faaliyetleri esnasında üretilen, edinilen ve arşiv değeri taşıyan her türlü belgenin elektronik ortamda, güvenli şekilde, uzun süreli saklanmasını ve istendiğinde kolay erişilebilir olmasını sağlayan e-arşiv projesi kapsamındaki çalışmalar son safhaya gelmiştir. Projenin 2016 yılı ilk çeyreğinde tamamlanması öngörülmektedir. Belgelerin elektronik olarak arşivlenmesi ile Ziraat Bankası’nda finansal ve operasyonel tasarrufun yanı sıra bilgi ve belge güvenliği de sağlanacaktır.
Şubelerde, Bölgelerde ve Genel Müdürlük Birimlerinde yürütülen işlemlerde otomasyon sağlanarak operasyonel verimlilik tesis çalışmaları doğrultusunda operasyonel işgücünün müşteri odaklı işlemlere kaydırılmasına devam edilmektedir. Bu kapsamdaki çalışmalar sonucu 2012-2015 yılları arasında 3.754 işgücü tasarrufu elde edilmiş ve bu kaynakların satış odaklı işlemlere odaklanması sağlanmıştır.
Bilgiyi, düşük maliyetli ve hızlı bir yöntemle geniş kitlelere ulaştırmak amacıyla e-eğitim ve mobil eğitimlerin kapsamı genişletilmiştir.
objektif ve şeffaf İK
Yetkinlik Değerlendirme Sistemi
5. Objektif ve Şeffaf İK: Ziraat Müşterisi İş Modelini sürdürülebilir kılmak için yetenekleri geliştirirken, yeni yetenekler için cazibe merkezi olmak…
Ziraat Bankası’nda müşteri odaklı iş modelinin güçlendirilmesi, satış ve verimlilik odaklı çalışma anlayışının yerleştirilmesi, çalışanların motive edilerek kurumsal bağlılıklarının artırılması, kurum hedefleri ile uyumlu bireysel başarıların ödüllendirilmesi için performans yönetim sistemi kapsamının, Genel Müdürlük birimleri de dahil edilerek genişletilmesi çalışmaları devam etmektedir.
Bilgiyi, düşük maliyetli ve hızlı bir yöntemle geniş kitlelere ulaştırmak amacıyla e-eğitim ve mobil eğitimlerin artırılarak çalışanların bilgiye her an ulaşılabilmesi amacıyla başlatılan çalışmaların 2016 yılı ilk çeyreği itibarıyla tamamlanması planlanmaktadır.
Bankacılık eğitiminde kurumsal bir marka haline gelen Ziraat Bankası Bankacılık Okulu, Banka vizyon ve stratejilerine uygun genç bankacıları yetiştirmeye devam etmektedir. 2015 III. çeyrek itibarıyla kapılarını yeniden açan okulda, Ziraat Bankası’ndan 98, Ziraat Katılım Bankası’ndan 21 olmak üzere 119 uzman yardımcısı eğitim almaya başlamıştır.
Çalışanların hedef bazlı performansının ölçülebilmesinin yanı sıra yetkinliklerinin de değerlendirilerek performans puanına entegre edilebilmesi amacıyla 2014 yılında başlatılan Yetkinlik Değerlendirme Sistemi projesi kapsamında Şube, Bölge ve Genel Müdürlük Birimleri için pozisyon bazında yetkinlikler belirlenmiş, performans ve yetkinlik değerlendirme süreci sonuçlarına uygun eğitimler tasarlanmıştır. Yetkinlik Değerlendirme Sistemi 2016 yılı itibarıyla uygulamaya alınacaktır.
BT altyapı ve donanım dönüşümleri
6. Etkin BT: Rekabet avantajı elde edebilmek için teknolojinin sunduğu fırsatlardan maksimum şekilde faydalanmak…
Tüm operasyonların kesintisiz bir şekilde yürütülmesi ve maliyet avantajlarının değerlendirilmesi amaçlarıyla teknolojiyi etkin şekilde kullanmak üzere başlatılan BT altyapı ve BT donanım dönüşümleri devam etmektedir.
2014 yılı içinde Ziraat Bankası veri merkezinin yenilenmesine yönelik başlatılan çalışmalar 2015 yılında da sürdürülmüştür.
Yazılım geliştirme testlerinin etkin bir şekilde yapılmasını sağlamak üzere 2014 yılı son çeyreğinde başlatılan merkezi test ekibi kuruluş çalışmaları tamamlanmış ve merkezi test ekibi faaliyete geçmiştir. Merkezi test ekibinin uluslararası standartlara yönelik sertifikasyon çalışmaları devam etmektedir.
Bankacılık yazılımının iyileştirilmesi kapsamında 2014 yılında başlatılan ekran sadeleştirme ve ekran ergonomisi çalışmaları 2015 yılında da sürmüştür. Bu kapsamda ilişkili ekranlar birleştirilmiş, kullanıcı dostu menüler tasarlanmıştır.
2015 yılı etkin BT hedefi doğrultusundaki diğer önemli proje, ana bankacılık yazılımının iş modeli ve Banka stratejileri kapsamında geliştirilmesidir. Altyapı tasarım çalışmalarının tamamlanmasını takiben ilk ekranlar 2016 yılının ilk çeyreğinde kullanıma alınacaktır.
müşteri odaklı bilanço
7. Güçlü Bilanço: Ziraat Bankası’nın bilançosu müşteri odaklı bir yapıya dönüşmeye devam ederken, gelir artışını önlemeyecek şekilde gider yönetimi uygulanmaktadır.
Özkaynaklarla uyumlu bilanço yönetimi prensibi 2015 yılında da stratejik kararlarda önemli bir yol gösterici olmuştur.
Kaynak çeşitliliğinin artırılması amacıyla yürütülen çalışmalar kapsamında, Ziraat Bankası sendikasyon kredisi yenilenmiştir.
Gider ve stok yönetiminde daha etkin olunması, maliyet avantajlarının değerlendirilmesi amacıyla Kurumsal Gider Yönetimi modülü kurulumu çalışmaları tamamlanmış; söz konusu modül 2015 yılı ilk çeyreğinde kullanıma açılmıştır. Modülün geliştirilmesine yönelik çalışmalar devam etmektedir.