Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından yayımlanan 426 Sıra Numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile 3100 sayılı Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında Kanun ve ilgili mevzuata göre ödeme kaydedici cihaz kullanmak zorunda olan mükelleflerden, faaliyetlerinde seyyar EFT-POS (Mobil POS) cihazı kullananlara ve yol kenarı otopark hizmeti veren mükelleflere 01/10/2013 tarihinden itibaren EFT-POS özelliği olan yeni nesil ödeme kaydedici cihazları (YN ÖKC) kullanma mecburiyeti getirilmiştir.
İlgili tebliğde bahsedilen müşterilerimiz hâlihazırda Mobil POS (seyyar EFT POS) kullanan ve Katma Değer Vergisi mükellefi olması sebebiyle Yazar Kasa fişi düzenleyen müşterilerimizdir.
Bu kapsama girmeyen diğer müşterilerimiz YN ÖKC'ye geçiş ile ilgili olarak www.gib.gov.tr üzerinden bilgi alabilirler.
Şubelerimize POS başvurusunda bulunan müşterilerimizin öncelikle YN ÖKC mükellefi olup olmadığı tespit edilmekte olup, bunun için Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) sistemlerinden temin edilen sorgu kayıtları dikkate alınmaktadır. Yasal sorgu sonucu POS kullanabileceği bilgisine ulaşılabilen müşterilere POS tahsisi yapılabilmekte, aksi halde mükellefin yalnızca YN ÖKC kullanması gerekmektedir.
YN ÖKC kullanma mecburiyeti kapsamında olan mükelleflerden, EFT-POS özellikli YN ÖKC kullananlardan;
* Öteden beri EFT-POS özellikli YN ÖKC kullananlar, 1/7/2024 tarihinden itibaren en az bir banka veya diğer kuruluş ya da ödeme hizmet sağlayıcısı ile üye iş yeri anlaşması yaparak kullanılan her bir YN ÖKC aracılığıyla banka kartları ile ödeme taleplerini kabul etmek zorundadırlar.
* 1/7/2024 tarihinden sonra (bu tarih dâhil) EFT-POS özellikli YN ÖKC kullanmaya başlayanlar, cihazın aktivasyon tarihinden itibaren en geç 30 gün içerisinde en az bir banka veya diğer kuruluş ya da ödeme hizmet sağlayıcısı ile üye iş yeri anlaşması yapmak ve banka kartları ile ödeme taleplerini kabul etmek zorundadırlar.