Ödeme İste Nedir?
Ödeme İste, alacaklı müşterinin borçlu müşteriden ödeme talep etmesi, borçlu müşterinin ise bu talebe yanıt vermesi esasına dayanan bir uygulamadır. Ödeme İste ile ödeme isteğinde bulunabilir, ödeme isteklerinizi görüntüleyebilir ve ödeme taleplerini kabul ederek para transferi işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
Ödeme İste Nasıl Yapılır?
İnternet bankacılığı ya da Ziraat Mobil’den Para Transferleri -> Ödeme İste seçenekleri takip edilerek Ödeme İste işlemlerinizi yapabilirsiniz. Ödeme İste menüsünden hem yeni ödeme isteği oluşturabilir hem de gelen ödeme isteklerini görüntüleyerek kabul/reddedebilirsiniz.
Hangi bilgiler ile ödeme isteği oluşturulabilir?
Alacaklı IBAN, QR kod veya KOLAS bilgileri (Telefon no, TCKN, e-posta, VKN, YKN veya pasaport no) ile karşı taraftan ödeme iste talebinde bulunabilirsiniz.
Ödeme iste için bir tutar limiti bulunuyor mu?
Ödeme İste ile FAST ve havale limitleri dahilinde işlem yapılabilmektedir.
Ödeme iste sistemi hangi saatlerde çalışmaktadır?
Ödeme İste sistemi FAST sistemi dahilinde 7 gün 24 saat çalışmaktadır.
Ödeme isteklerinin yanıtlanması için bir zaman sınırı bulunuyor mu?
Ödeme istekleri en fazla 3 ay sonrası için oluşturulabilir. Her ödeme isteği için süre 3 ayı geçmemek kaydıyla son geçerlilik zamanını, yani son ödeme tarihini belirleyebilirsiniz. 3 aya kadar olan ödeme istekleri belirlenen süre içinde kabul edilebilir/reddedilebilir. 3 ayın sonunda herhangi bir onay/ret işlemi yapılmadığında ödeme isteği geçersiz olur.
Gönderilmiş olan ödeme istekleri iptal edilebilir mi?
Gönderdiğiniz bir ödeme isteğini, borçlu ödemeyi gerçekleştirmediği ve 3 aylık süre bitmediği taktirde iptal edebilirsiniz.
Ödeme İste’yi kimler kullanabilir?
Bankamız Mobil ve/veya İnternet Bankacılığı kullanan tüm bireysel müşteriler ve şahıs firmaları kullanabilir.