2021 Yılı Şubat Ayı Sanayi Üretimi: "Güçlü Artış Sürüyor, Önümüzdeki Aylarda Baz Etkisi Devreye Girecek"


Türkiye Ekonomisi: Şubat Sanayi Üretimi

Güçlü Artış Sürüyor, Önümüzdeki Aylarda Baz Etkisi Devreye Girecek.

Şubat ayında takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretim endeksi, yıllık %8,8 artış sergileyerek %9,2 olan beklentinin hafif altında kaldı. Bununla birlikte ağustostan bu yana sanayi üretiminde yıllık %10 civarında güçlü artışlar görmekteyiz. Mevsim ve takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretimi ise aylık %0,1 artışla ağustostan bu yana ortalaması olan %1,4 artışın altında kaldı.

Mart ayında imalat PMI 51,7'den 52,6'ya yükselerek genişleme bölgesinde kalmaya devam etti, ihracatımız da mart ayında rekor seviyeye çıktı. Bu da sanayi üretimindeki pozitif görünümün mart ayında sürdüğüne işaret ediyor.

Hatırda Kalması Gerekenler:

  • Sanayi üretimini aylık bazdaki %0,1 artışa göre incelediğimizde; imalat sanayi +0,2 puan, elektrik, gaz ve buhar sektörü +0,1 puan; madencilik sektörü -0,1 puan etkide bulunmuş. Alt kalem bazında, yatırımların göstergesi niteliğindeki sermaye malı imalatı +0,6 puanla tek pozitif etkileyen kalem olmuş. İhracatımızda yaklaşık %50 pay ile 1. sırada yer alan ara malı, ocak ayında sanayi üretimini yukarı çeken ana kalemdi, şubat ayında ise resim tersine dönmüş. 

25.pngSanayi üretimindeki güçlü seyir 1. çeyrekte, geçen sene son çeyrekteki büyümeye yakın veya üzerinde bir rakam görebileceğimizi işaret ediyor. Talep görünümüne ışık tutan kredi kartı ve banka kartı harcamalarındaki artış, nisan başlangıcında devam ediyor, turizm sezonu öncesi bugün açıklanacak kısıtlamaların boyutu ise harcamaların seyrinde belirleyici olacak. Bununla birlikte sanayi üretiminde nisan ve mayısta daha yüksek olsa da mart itibarıyla da baz etkisi devreye girecek. Bu gelişmeler ışığında %5'in üzerinde güçlü bir büyümeyle yılı bitirmemiz mümkün gözüküyor.

27.png28.png29.pngDetaylarda diğer ulaşım araçları (gemi ve vagon yapımı vs…), deri ve ilgili ürünler, makine imalatı, elektrikli teçhizat, kağıt ve kağıt ürünleri, kauçuk ve plastik ürünler, diğer metalik olmayan mineral ürünlerin imalatı ve kayıtlı medya sektörlerinin aylık artış sergilediği gözlenmekte

30.png